بولسونارو هنوز به پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ شک دارد

رئیس جمهوری برزیل دو روز مانده به دیدار با همتای آمریکایی خود درباره پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده تردید دارد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جو بایدن و ژایر بولسونارو روسای جمهوری ایالات متحده و برزیل برای نخستین بار در اجلاس قاره آمریکا دیدار می‌کنند.

بولسونارو که حامی سرسخت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکاست در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که هنوز درباره پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا تردید دارد و هنوز هم دولت ترامپ را می‌ستاید.

وی ادامه داد: مردم آمریکا کسانی هستند که در مورد آن تقلب انتخاباتی صحبت می‌کنند. من درباره حاکمیت کشور دیگری بحث نمی‌کنم. اما ترامپ واقعا خوب عمل می‌کرد. ما نمی‌خواهیم چنین چیزی در برزیل رخ دهد.

بولسونارو قرار است روز پنجشنبه با بایدن در نشست قاره آمریکا به میزبانی ایالات متحده در لس آنجلس دیدار کند.

به گفته کاخ سفید، نخستین گفت‌وگوهای رسمی روسای جمهوری ایالات متحده و برزیل شامل مسائل مختلفی چون ناامنی غذایی، تغییرات آب و هوایی و احیا پس از پاندمی کروناست.

بولسونارو در این مصاحبه گفت که معتقد نیست بایدن تلاش کند هر کاری برای کاهش جنگل‌زدایی در جنگل‌های بارانی آمازون تحمیل کند که در دوران تصدی وی افزایش یافته است.

رئیس جمهوری برزیل همچنین گفته که این دیدار می‌تواند یک آغاز جدید در روابط دو کشور باشد اما به این بستگی دارد که بایدن چطور در جریان گفت‌وگوها عمل کند.

در این میان خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد که بولسونارو گفته که تنها زمانی در اجلاس کشورهای آمریکایی حضور می‌یابد که بایدن شخصا از وی دعوت کند تا یک دیدار خصوصی داشته باشند و همچنین از رویارویی با او در برخی از مسائل مورد مناقشه بین دو طرف نیز اجتناب می‌کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.