وزارت خارجه آمریکا: روابطمان با عربستان نسبت به یک سال قبل باثبات‌تر شده است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که امروز روابط این کشور با عربستان نسبت به یک سال گذشته، باثبات‌تر شده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از صدی البلد، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جریان کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد: ما با ریاض برای منافع مشترک خود تلاش می‌کنیم و حقوق بشر را در قلب سیاست خارجی‌مان نگه می‌داریم.

ند پرایس در ادامه افزود: ما منافع مشترکی با عربستان در مقابله با تهدیداتی که این کشور با آنها دست و پنجه نرم می‌کند، داریم، چرا که هزاران آمریکایی در آنجا زندگی می‌کنند.

وی اظهار داشت، امروز روابط آمریکا با عربستان نسبت به یک سال گذشته، باثبات‌تر شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین تصریح کرد: "تمدید آتش بس در یمن به لطف نماینده ویژه ما، فرستاده سازمان ملل و حمایت شرکای سعودی‌مان انجام شد".

واشنگتن پنجشنبه گذشته با تقدیر از سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور مدعی شد این دو نفر نقشی "حیاتی" در تمدید آتش بس در یمن داشتند.

هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن روز پنجشنبه اعلام کرد که دولت صنعاء و ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان با پیشنهاد سازمان ملل برای تمدید آتش‌بس در این کشور به مدت دو ماه دیگر موافقت کردند.

پارلمان صنعاء در جلسه روز شنبه خود از جامعه جهانی، شورای امنیت و سازمان ملل خواست به مسؤولیت‌های انسانی و اخلاقی خود در برابر یمنی‌ها عمل کرده و سیاست یک بام و دو هوا را کنار بگذارند و با تمامی امکانات موجود برای به نتیجه رسیدن تلاش‌ها و ابتکارعمل‌های برقراری صلح استفاده کنند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.