اتحادیه عرب در ۵۵ امین سالروز نکسه: جهان کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد

اتحادیه عرب بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل خواست رژیم صهیونیستی را به توقف اشغال اراضی فلسطینی و عقب‌نشینی کامل از آن ملزم کند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، اتحادیه عرب به مناسبت پنجاه‌و پنجمین سالگرد نکسه (روز شکست) که رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ مابقی اراضی فلسطینی‌ها در کرانه باختری از جمله قدس شرقی و نوار غزه و نیز جولان سوریه را اشغال کرد، بیانیه‌ای را منتشر کرد.

اتحادیه عرب در بیانیه خود آنچه در روز نکسه اتفاق افتاد را جنگ آشکار نقض فاحش منشور سازمان ملل و اصل غیر قابل قبول بودن تصرف اراضی با زور دانست و تاکید کرد: پیامدهای آن جنگ خصمانه اسرائیل تا امروز ادامه دارند.

همچنین این اتحادیه در بیانیه خود اعلام کرد: امسال سالروز نکسه با تنش خطرناک اسرائیل، تشدید حملات خصمانه و تروریستی ارتش آن در شهر قدس، حملات شهرک‌نشین‌ها و یورش‌های آنها به صحن‌های مسجد الاقصی و هتک حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی با حملات برنامه‌ریزی‌شده به مسجد ابراهیمی و کلیسای قیامت همزمان شده است.

اتحادیه عرب در ادامه تشویق شهرک‌نشین‌ها به برپایی مراسم تلمودی در مسجد الاقصی، تلاش برای تغییر وضعیت موجود در این مسجد که تنها مسلمانان حق برپایی نماز را در آن دارند، طرح‌ها و توطئه‌ها برای از بین بردن روایت واقعی و اصلی این درگیری و خاموش کردن صدای حق و حقیقت با هدف قرار دادن عامدانه چهره‌های رسانه‌ای همانند ترور شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره و غفران وراسنه، چهره رسانه‌ای را محکوم کرد.

همچنین این اتحادیه بر استمرار پایبندی دولت و ملت‌های عربی و اسلامی به مساله محوری و اصلی‌شان یعنی مساله فلسطین، حمایت از مبارزه ملت فلسطین برای رسیدن به آزادی و استقلال و برپایی کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس تاکید کرد و از کشورهایی که کشور فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسند، خواست این اقدام را در پیش بگیرند.

اتحادیه عرب در ادامه نیز از شورای امنیت خواست مسوؤلیت‌های خود را پذیرفته، قطعنامه‌های خود را اجرا کرده، به مسؤولیت خود در حفظ امنیت و صلح بین‌المللی عمل کرده، اسرائیل را به توقف اشغالگری، عقب‌نشینی کامل از تمامی مناطق فلسطینی و عربی اشغال شده از پنجم ژوئن ۱۹۶۷ ملزم کرده و حمایت بین‌المللی را برای ملت فلسطین فراهم کنند.

علاوه بر این، اتحادیه عرب از جامعه بین‌الملل نیز خواست مسؤولان اسرائیلی را بابت تمامی جرائمی که در حق فلسطینی‌ها مرتکب شده‌اند، محاکمه کند.

پیشتر ده‌ها شهرک‌نشین با حمایت گسترده سربازان اسرائیلی به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند.

شیخ عمر الکسوانی، مدیر مسجد الاقصی اظهار کرد: تاکنون پنج گروه از شهرک‌نشین‌های افراطی به صحن‌های مسجد الاقصی یورش آورده و به شکل تحریک‌آمیزی شروع به انجام مراسم عبادی خود کردند.

سربازان اسرائیلی نیز برای تامین امنیت شهرک‌نشین‌ها و تسهیل ورود آنها به مسجد الاقصی، در صحن‌های این مسجد مستقر شده و مسجد القبلی را که در آن ده‌ها نمازگزار مستقر بودند، محاصره کردند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.