طرح مجلس برای اقتصادی کردن چهره سفارتخانه‌ها/ توجه به دیپلماسی اقتصادی در برنامه هفتم توسعه

عزت الله اکبری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، با اشاره به طرح الزام دولت به فعالسازی دیپلماسی اقتصادی، اظهار کرد: این طرح به صورت 2 فوریتی ارائه خواهد شد و در حال حاضر  بیش از 80 نماینده  آن را امضا کرده اند و کلیات این طرح تدوین و در حال بررسی بیشتر بر روی جزئیات آن هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی از اعضای کمیسیون‌های اقتصادی و امنیت ملی و سیاست خارجی نقطه نظراتی پیرامون جزئیات طرح الزام دولت به فعالسازی دیپلماسی اقتصادی  داشتند لذا کارگروهی مشترکی از این کمیسیون‌های و کمیسیون صنایع و معادن تشکیل شده تا جزئیات طرح مذکور را بررسی و جمع‌بندی نهایی بر روی این طرح انجام شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه تلاش خواهیم کرد که طرح پخته و جامعی را به هیئت رئیسه برای بررسی در جلسه علنی تقدیم کنیم، ادامه داد: به زودی کار کارشناسی بر روی طرح مذکور در کمیسیون به اتمام رسیده و طرح جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه خواهد شد.

اکبری  تصریح کرد:وکلای‌ملت  به دنبال این هستند که طرح مذکور را هر چه سریع‌تر به تصویب برساند تا چهره سفارتخانه‌های ما را اقتصادی کند که هم به نفع منافع ملی و هم به نفع امنیت ملی ماست و اگر چهره سفارتخانه‌ها اقتصادی شود و ایران با همه کشورها کار کند دیگر تحریم‌ها اثرگذار نخواهد بود.

نماینده تهران در مجلس با تاکید بر اینکه بر اینکه باید موضوع دیپلماسی اقتصادی به صورت جدی در دستور کار دولت قرار گیرد، گفت: توسعه مراودات اقتصادی با جهان توسط وزارت امور خارجه و بخش خصوصی می تواند بسیاری از مشکلات کشور را رفع کند.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر اینکه چهره سفارتخانه‌های ما اکنون اقتصادی نیست و آنها خروجی ندارند، بیان کرد: یکی از اهداف تدوین طرح الزام دولت به فعالسازی دیپلماسی اقتصادی   2 فوریتی برداشتن موانع صادرات است که با عملیاتی شدن آن وضعیت اقتصادی کشور بهبود پیدا خواهد کرد.

اکبری ضمن تاکید بر ضرورت توجه به دیپلماسی اقتصادی در لایحه پنج ساله برنامه هفتم توسعه کل کشور، اظهار کرد: تدوین احکام قانونی دیپلماسی اقتصادی در قانون برنامه هفتم لازم و ضروریست و باید در برنامه هفتم توسعه کل کشور به دیپلماسی اقتصادی توجه ویژه داشت.

انتهای‌پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.