بیشتر اسرائیلی‌ها به آینده این رژیم بدبین هستند

در پی اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره سرنوشت اسرائیل، نتایج نظر سنجی یک روزنامه عبری نشان داد که بیشتر اسرائیلی‌ها به آینده این رژیم بدبین هستند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که این رژیم در یک وضعیت بی سابقه و بر سر دو راهی قرار دارد.

بنت نسبت به احتمال فروپاشی این رژیم در آِنده هشدار داد و گفت؛ همگی در مقابل یک آزمون واقعی هستیم. آیا خواهیم توانست که اسرائیل را حفظ کنیم؟

پس از این اظهارات نفتالی بنت روزنامه عبری زبان "اسرائیل الیوم" در یک نظرسنجی نظر شهرک نشینان را در این باره بررسی کرد.

این نظر سنجی نشان که بیشتر شهرک نشینان نگاه بدبینانه‌ای به آینده مبهم این رژیم دارند.

این نظرسنجی همچنین حاکی از آن است که ۶۹ درصد از شهرک نشینان از سرنوشت و آینده اسرائیل هراس دارند.

علاوه بر این ۶۶ درصد از اسرائیلی‌ها به پلیس این رژیم اعتماد ندارند.

این نظرسنجی که توسط جنبش "امنیین" انجام شده است، در پس زمینه عملیات فلسطینیان در اسرائیل که جدیدترین آنها عملیات "العاد" بوده انجام گرفته است.

پیشتر نتایج مطالعه‌ای که توسط "موسسه دموکراسی اسرائیل" در ابتدای سال جاری میلادی منتشر شد، آشکار کرد که اعتماد شهرک نشینان به ارتش اسرائیل به ۷۸ درصد کاهش یافته است که کمترین میزان از سال ۲۰۰۸ است.

براساس نظرسنجی روزنامه اسرائیل الیوم،‌ ارتش اسرائیل با کاهش ۵۸ درصدی شاخص اعتماد میان شهرک نشینان روبه رو است. اعتماد به پلیس ۳۳.۵ درصد کاهش یافته و دولت با درصد اعتماد ۲۷ درصد به انتهای لیست سقوط کرده است.

براساس این نظرسنجی، کنست(پارلمان اسرائیل) با ۲۱ درصد و سپس احزاب که تنها ۱۰ درصد از اعتماد شهرک‌ نشیان را به خود اختصاص دادند، در انتهای لیست جای گرفتند.

اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل در واکنش به  یافته‌های این مطالعه اظهار کرد که کاهش سطح اعتماد به همه نهادهای دولتی بسیار نگران‌کننده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.