پارلمان عربی: آمریکا به فرهنگ جوامع عربی احترام بگذارد

پارلمان عرب از برافراشتن پرچم همجنسگرایان در برخی از سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای عربی به عنوان بخشی از تلاش‌ها و حمایت‌های این کشور از جامعه همجنسگرایان، انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از اسپوتنیک، پارلمان عربی در بیانیه‌ای از سفارت‌های آمریکا در کشورهای عربی خواست تا به حریم خصوصی و فرهنگ جوامع عربی احترام بگذارند و ارزش‌های دینی، اجتماعی و فرهنگی آنها را نادیده نگرید.

در این بیانیه آمده است که در شرایطی که کشورهای عربی به حریم خصوصی و فرهنگ‌های کشورهای مختلف احترام می‌گذارند، می‌باست کشورهای دیگر نیز به فرهنگ، اصول و ارزش‌های کشورهای عربی نیز احترام گذارند و از دخالت در این گونه امور خودداری کنند.

در همین زمینه خبرگزاری سعودی "واس" گزارش داد که بیانیه پارلمان عرب در حالی منتشر شد که برخی سفارت‌های آمریکا در برخی کشورهای عربی پرچم‌های همجنسگرایان را برافراشته و اعلامیه‌هایی در حمایت از آنها منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است: این رفتار غیرقابل قبول با قواعد و هنجارهای حاکم در روابط دیپلماتیک بین کشورها که مبتنی بر احترام به ارزش‌های دینی و اجتماعی کشورها و عدم توهین یا تجاوز به آنها است، در تضاد است.

پارلمان عربی همچنین در بیانیه خود تاکید کرد که رعایت فرهنگ و حریم ارزش‌های اجتماعی در کشورهای عربی منافاتی با اصل آزادی عقیده ندارد و این اصل نباید بهانه‌ای برای تعدی به فرهنگ و حریم خصوصی مردم و جوامع  دیگر باشد.

پارلمان عربی در بیانیه خود تاکید کرد که احترام به این حریم خصوصی یک حق اولیه انسانی است که باید همیشه و در همه جا رعایت شود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.