چین: راه‌حل دو کشوری تنها راه‌حل مسئله فلسطین است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری امروز(دوشنبه) اعلام کرد که عدم آغاز مذاکرات مبتنی بر هدف راه‌حل دوکشوری میان فلسطین و اسرائیل، دلیل اصلی ادامه درگیری‌ها و خشونت‌ها در آن منطقه است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از الجزیره،‌ وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز دوشنبه در یک نشست خبری در سوالی درباره تنش‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد نگران تنش بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها هستیم و همه باید به وضعیت موجود در اماکن مقدس احترام بگذارند.

وی افزود؛ فقدان راه‌حل دوکشوری و عدم آغاز مذاکرات مبتنی بر این راه‌حل علت اصلی استمرار این تنش‌ها است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه بیان کرد که سازمان ملل باید باعث آغاز گفتگوهای صلح میان اسرائیل و فلسطین بر پایه راه‌حل دوکشوری جهت رسیدن به یک توافق صلح پایدار و بادوام است.

وانگ ونبین در ادامه گفت که آمریکا با اقدامات خود به نظام فعلی سازمان ملل احترام نمی‌گذارد و این کشور بزرگترین عامل بی‌ثباتی در جهان است.

وی پیشتر  در اظهار نظری درباره صحبت اخیر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با مضمون چالش ایجاد کردن چین برای نظم بین‌المللی، از واشنگتن خواست درباره "تهدید چین" گزافه گویی نکند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی طی روز پنجشنبه در دانشگاه جورج واشنگتن در قالب یک سخنرانی گفت که چین تنها کشور جهان است که هم نیت و هم قابلیت تغییر شکل دادن به نظم بین‌المللی موجود را دارد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین به خبرنگاران در این رابطه گفت: طرف آمریکایی می‌گوید که چین جدی‌ترین چالش بلند مدت برای نظم جهانی است، این تحریف حقیقت است؛ چین همواره به عنوان مدافع نظم بین‌المللی مطرح بوده، هست و خواهد بود.

او اضافه کرد که آمریکا به اشاعه اطلاعات دروغ پرداخته و درباره "تهدید چین" گزافه گویی می‌کند تا توسعه این کشور آسیایی را محدود کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

کشوری مسئله فلسطین

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.