توافق چاد و لیبی برای تامین امنیت مرزهای مشترک

دفترریاست جمهوری چاد در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس شورای نظامی انتقالی این کشور در دیدار با رئیس شورای ریاستی لیبی، بر سر تامین امنیت مناطق مرزی میان دوکشور و حفاظت از ساکنان آن مناطق به توافق دست یافت.

به گزارش خبرآنی، به نقل از العربی الجدید، محمد ادریس دیبی،‌ رئیس شورای نظامی انتقالی چاد در دیدار با محمد المنفی، شورای ریاستی لیبی بر سر تامین امنیت مناطق مرزی میان دو کشور به بحث وبررسی پرداخت.

در همین زمینه ریاست جمهوری چاد در بیانیه‌ای اعلام کرد که دیدار دیبی و المنفی در حاشیه نشست فوق‌العاده اتحادیه آفریقا در مالابو، پایتخت جمهوری گینه استوایی صورت گرفت.

براساس این بیانیه دو طرف همچنین بر لزوم تلاش‌های هماهنگ برای پایان دادن به بحران پدیده تکثیر سلاح در مناطق مرزی تاکید و همینطور بر سر تامین امینت مناطق مرزی با همکاری مشترک چاد و لیبی به توافق رسیدند.

این بیانیه چند روز پس از انتشار اخباری در رسانه‌های چاد مبنی بر وقوع درگیری‌های خشونت‌آمیز بین تعدادی از گروه‌های مسلح چاد در مرزهای دو کشور به ویژه در اطراف محل‌های معادن طلا منتشر شد.

در این بیانیه آمده است که رئیس شورای ریاستی لیبی در این دیدار، از وقوع حادثه ناگوار رخ داده در شمال چاد در منطقه "کوری بوگودی" در مرز بین دو کشور ابراز تاسف کرده است.

با اینحال شورای ریاستی لیبی تا به حال هیچ بیانیه‌ای در رابطه با این نشست صادر نکرده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.