به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی؛ مهدی وحدتکار در بازدید از پایانه جدید شرق تهران، اظهار کرد: طبق طراحی انجام شده، فاز اول پایانه شرق انتقال پایانه فعلی به پایانه جدید است و دو پارادایم تئوریک در زمینه پایانهها وجود دارد؛ نخست اینکه پایانهها داخل شهر باشند تا مردم مجبور به سفر دوم نشوند و پارادایم دیگر اینکه پایانهها بیرون شهرها و در فاصله نیم ساعت از مرکز شهر باشند، بنابراین باید روی دسترسیپذیری پایانه کار کنیم.
وی ادامه داد: ابعاد اجتماعی این پروژه دیده شده و حضور مترو و حمل و نقل عمومی کار را تسهیل میکند، با این حال اما نکته مهم این است که در مجموعه پایانه شرق فعلی باید همچنان خدمات به مردم را ارائه دهیم و صحبتهایی صورت گرفته تا خدمات حمل و نقلی و غیر حمل و نقلی به مردم همچنان ادامه پیدا کند.
وی افزود: در سازمان پایانهها، غیر از موضوع نگهداشت و خدمات به مردم، 8 پروژه تحولی طراحی و به شهردار تهران ارائه دادیم که از جمله آنها، پایانه جدید شرق است؛ در شرق تهران به لحاظ گردشگری و اقتصادی و تجاری نسبت به غرب تهران فقری را احساس میکنیم در حالی که این پتانسیل در شرق و مجموعه پایانه شرق جدید وجود بر این اساس برای فضای باز پایانه طراحی صورت گرفته تا تبدیل به قطب گردشگری و اقتصادی شرق تهران شود و مدلهای سرمایهگذاری آن دیده شده چرا که ارتفاع و پستی و بلندیها یک ظرفیت است و شرایط را مهیا میکند.
وحدتکار ادامه داد: پروژه بعدی "بندر خشک" است که یکی از هابهای لجستیک که برای تهران دیده شده است، در نزدیکی این سازه قرار دارد و اثرگذاری در اشتغال زایی و اقتصاد را به دنبال خواهد داشت؛ پروژه بعدی پارک سوار است، باید فضاهایی این قابیلت را داشته باشد که افرادی که وارد شهر میشوند خودروی خود را در جایی قرار دهند تا نیازهای خودرو نیز در آنجا وجود داشته باشد و با حمل و نقل عمومی مناسب وارد شهر شوند و این کار در این مجموعه در حال طراحی است؛ علاوه بر این در بحث حمل و نقل انبوه، موضوع دو پارک سوار در اتوبان شهید همت، یکی در غرب و دیگری در شرق اتوبان مطرح است؛ بنابراین نقش پایانه شرق جدید در شبکه حمل و نقل عمومی تهران اثرگذار است.
به گفته وی پایانه شرق جدید فقط بار پایانه شرق موجود را به دوش نخواهد کشید، بلکه بخش قابل توجهی از بار ترمینال جنوب و غرب را نیز به دوش میکشد.
انتهای پیام/