به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی؛ به نقل از رویترز، همهگیری کووید-19 و قوانین جدید در زمینه آموزش، محیط کار را در چین تغییر داده است؛ این وضعیت مدارس بینالمللی را که در دو دهه گذشته و با باز شدن مسیر تعاملات با سرمایهها و استعدادهای خارجی در چین گسترش یافتهاند، وادار میکند تا زنگهای هشدار را به صدا درآورند.
گروهی متشکل از 66 مدرسه در چین که حدود 3600 معلم را استخدام میکند، اذعان دارد که حدود 40 درصد از معلمان مدارس بینالمللی امسال کشور را ترک خواهند کرد، در حالی که این رقم در سال گذشته 30 درصد و قبل از همهگیری 15 درصد بود.
تام اولمت، مدیر اجرایی این گروه، انجمن مدارس بینالمللی چین و مغولستان (ACAMIS) گفت که استخدام جایگزین برای آنها دشوار میشود.
جدا از معلمان در حال خروج، مدارس بینالمللی با کاهش ثبتنام دانشآموزان خارجی مواجه هستند، زیرا محدودیتهای کووید باعث شد بسیاری از خانوادههای خارجی کشور را ترک کنند. این امر بر شرایط دانشآموزان هم اثر داشته و تعداد چینیها را با حداقل یکی از والدین دارای پاسپورت خارجی افزایش داده است.
در حالی که والدین طبقه متوسط مدتها مدارس بینالمللی را راهی برای بهبود شانس فرزندانشان برای کسب جایگاه در دانشگاههای برتر جهانی میدانستند، برخی از آنها در سالهای اخیر از مهاجرت اجتناب کردهاند، زیرا چین تا حد زیادی عاری از کووید است.
با هزینه هایی که می تواند بیش از 300 هزار یوان (44000 دلار) در سال باشد، کل ارزش سالانه شهریه پرداختی به مدارس بین المللی 55.4 میلیارد یوان (8.2 میلیارد دلار) تخمین زده میشود.
یک وب سایت آموزشی چینی اعلام کرد که تعداد مدارس بین المللی در سراسر کشور تا سال 2019 به 821 رسید و برخی از مدارس بین المللی برای کودکان کوچکتر مجبور شده اند با تغییر مقررات دست و پنجه نرم کنند، زیرا پکن در حال حرکت برای محدود کردن نفوذ خارجی در سیستم آموزشی است.
در نظرسنجی فوری اتاق بازرگانی اروپا از مشاغل اروپایی در همین ماه (می 2022)، همه پاسخ دهندگان از بخش آموزش اعلام کردند که محدودیت های سختگیرانه روزافزون کووید، چین را به مقصدی با جذابیت کمتر برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.
از سوی دیگر والدینی که فرزندان آنها در مدارس بین المللی تحصیل میکنند، گفتند که به دلیل محدودیت ها و قرنطینه های دولت چین در مورد کووید-19، به طور فزایندهای نگران کیفیت ارائه شده هستند.
انتهای پیام/