روند عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا و افزایش کمک‌های تسلیحاتی؛ محورهای گفت‌وگوی ماکرون و زلنسکی

امانوئل ماکرون تضمین کرد که ارسال تسلیحات به اوکراین را افزایش داده و تایید کرد که درخواست کی‌یف برای عضویت در اتحادیه اروپا ماه آینده توسط هیئت حاکمه این اتحادیه بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین تازه‌ترین تماس تلفنی خود با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه را «طولانی و معنادار» توصیف کرد و وضعیت نظامی، روند مذاکرات، سوخت و محموله‌های بشردوستانه را از محورهای آن بیان کرد.

به گفته کمیسیون اروپا، مذاکرات رسمی نخستین قدم برای عضویت در این اتحادیه است، اما این مذاکرات تنها زمانی آغاز می‌شود که همه دولت‌های این اتحادیه در قالب یک تصمیم متفق‌القول شورای اروپا، بر سر چهارچوب مذاکرات با کشور متقاضی عضویت، توافق کنند.

ماکرون همتای اوکراینی خود را مطلع کرد که «درخواست اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا در جلسات شورای اروپا در ماه ژوئن و بر اساس دیدگاهی بررسی خواهد شد که کمیسیون اروپا به اتحادیه اروپا بدهد.

اوکراین از اتحادیه اروپا خواسته تا روند عضویتش در این اتحادیه را تسریع کند. در شرایط عادی، این روند ممکن است ده‌ها سال طول بکشد. زلنسی چهار روز پس از آغاز حمله روسیه به کشورش، روند عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا را آغاز کرد.

ماکرون همچنین در این تماس وعده داد که فرانسه ارسال تسلیحات به اوکراین را در روزها و هفته‌های آتی افزایش خواهد داد و تضمین کرد که «تمامی درخواست‌ها برای حمایت در حوزه تجهیزات دفاعی، سوخت، کمک‌های انسانی و حمایت اقتصادی و مالی را» برآورده کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.