از سرگیری گفت‌وگوهای دولت ونزوئلا با اپوزیسیون

رئیس مجمع ملی ونزوئلا که ریاست هیئت دولت این کشور را در گفت‌وگوها با اپوزیسیون ونزوئلا بر عهده داشت، برای نخستین بار از اکتبر ۲۰۲۱، با رئیس هیئت اپوزیسیون دیدار کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خورخه رودریگز، رئیس شورای ملی ونزوئلا با انتشار تصویری از این دیدار در توییتر نوشت: در نشستی کاری برای تعیین برنامه‌های آینده. نجات روح مکزیکوسیتی.

دیدار میان مقامات ونزوئلا و اپوزیسیون راست این کشور در مکزیکوسیتی - که با هدف ببیرون بردن ونزوئلا از بحران فعلی و حل و فصل تنش‌های اجتمای برگزار می‌شود - در اکتبر ۲۰۲۱ پس از چندین دور مذاکره به دلیل استرداد «الکس ساب»، دیپلمات ونزوئلایی و عضو سابق هیئت مذاکره‌کننده در دولت نیکولاس مادورو (رئیس‌جمهوری ونزوئلا) به آمریکا، متوقف شد.

مادورو در ماه مارس ازسرگیری و گسترش گفت‌وگوها با اپوزیسیون را اعلام کرد، اما اطلاعاتی در این باره منتشر نشده است.

دیدار نمایندگان طرفین پس از آن صورت گرفت که آمریکا از سرگیری عملیات‌های شرکت‌های نفتی آمریکا و اروپا در ونزوئلا را مجاز اعلام کرد؛ اقدامی که واشنگتن دلیل آن را قصد دولت ونزوئلا برای بازگشت به گفت‌وگوها دانست.

آمریکا تصمیم‌گیری درباره کاهش یا تشدید تحریم‌هایش علیه ونزوئلا را وابسته به نتیجه گفت‌وگو میان این دو جناح سیاسی ونزوئلا می‌داند.

با درخواست خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا، آمریکا برخی از تحریم‌های وضع شده علیه این کشور را کاهش داده است.

گوایدو که آمریکا او را از ۲۰۱۹ رهبر موقت ونزوئلا می‌داند، از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته تا اقداماتی برای به جریان انداختن دوباره گفت‌وگوها با دولت ونزوئلا انجام دهد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.