به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از بی بی سی، در حالی که خطوط هوایی جهان برای حفظ کارکنان خود و استخدام نیروهای جدید با مشکل مواجه هستند، شرکت هواپیمایی سوئیسی ایزی جت قرار است در پایان فصل تعطیلات تابستانی به خدمه پرواز جدید و فعلی خود یک پاداش 1000 پوندی بدهد.
این شرکت هواپیمایی اعلام کرد که که این پرداختها برای قدردانی از مشارکت خلبانان و دیگر خدمه پرواز در طول تابستان شلوغی است که انتظار دارد به سطوح نزدیک به قبل از شیوع کرونا برسد.
طی هفتههای اخیر نیر اعلام شد که خطوط هوایی بریتیش ایرویز همین مبلغ را با عنوان "سلام طلایی" به کارکنان جدید خود پیشنهاد می کند.
پایان محدودیت های کرونایی در بریتانیا باعث افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی در طول تعطیلات شده است.
صنعت هوانوردی هزاران نفر از نیروهای خود را در طول همهگیری کرونا تعدیل کرد اما در حال حاضر فرودگاهها و خطوط هوایی برای تابستان پرکار خود برنامهریزی میکنند و ماههاست که برای جذب کارکنان جدید به رقابت میپردازند.
البته برخی از شرکتهای هواپیمایی برای استخدام سریع نیروهای جدید با مشکل مواجه شدهاند. هم ایزی جت و هم خطوط هوایی بریتیش ایرویز صدها پرواز را در بحبوحه کمبود نیروی کار لغو کردهاند که با غیبت ناشی از بیماری کووید همراه شده است.
برخی از فرودگاه ها، از جمله منچستر و بیرمنگام، کمبود کارکنان را عامل حوادث صف های طولانی می دانند که برخی از آنها منجر به از دست دادن مسافران در پروازها شده است.
سازمان هواپیمایی کشوری بریتانیا (CAA) در ماه آوریل به فرودگاهها نامه نوشت و در مورد تأثیر کمبود کارکنان ابراز نگرانی کرد.
تلاشهای بریتیش ایرویز برای استخدام در سال جاری میلادی شامل دعوت مجدد تعدادی از کارکنانی است که قبلاً این شرکت را ترک کردهاند اما تمایل خود را برای بازگشت ابراز کردهاند.
ایزی جت هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد ردیف عقب صندلیهای برخی از هواپیماها را جابجا کند تا بتوانند به جای چهار خدمه با سه خدمه پرواز کنند. این اقدام همچنان با مقررات CAA مطابقت دارد.
انتهای پیام/