به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، بر اساس دادههای موجود، مدلهای هیبریدی بنزینی-الکتریکی در بازار داخلی ژاپن بسیار محبوبتر از خودروهای الکتریکی هستند که تنها یک درصد از خودروهای سواری فروخته شده در ژاپن را در سال گذشته تشکیل میدهند.
با این حال، بازار خودروهای برقی هم به سرعت در حال رشد است و خودروسازان خارجی از جمله شرکت تسلا در حال نفوذ به بازار ژاپن هستند.
تویوتا با همراهی بیمه، هزینههای تعمیر و ضمانت باتری خودروهای برقی اسپرت شاسی بلند bZ۴X را با مبلغی معادل ۳۹۰۰۰ دلار پرداخت میکند.
کریستوفر ریشتر، تحلیلگر مؤسسه CLSA معتقد است: اگرچه استقبال از خودروهای برقی در ژاپن کند بوده، اما این وضعیت تغییر خواهد کرد و تویوتا ممکن است با تمرکز بر لیزینگ خودرو به جای فروش آن، سهم خود را در بازار از دست بدهد. با این حال چشمانداز مشخصی در این زمینه وجود ندارد.
تویوتا در دسامبر اعلام کرد ۸ تریلیون ین (۶۲ میلیارد دلار) برای برقی کردن خودروهای خود تا سال ۲۰۳۰ اختصاص خواهد داد.