چین و روسیه به کنفرانس بین‌المللی دریایی سیدنی دعوت نشدند

استرالیا از چین و روسیه برای شرکت در کنفرانس بزرگ بین‌المللی دریایی سیدنی دعوت نکرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، استرالیا برای اولین بار نیروی دریایی چین را به کنفرانس بزرگ دریایی دعوت نکرده است؛ این تصمیم ناشی از "وخامت روابط" بین ارتش استرالیا و چین است. دعوت از روسیه برای شرکت در کنفرانس نیز منتفی شد. در حالی که جزایر سلیمان در آن شرکت خواهند کرد.

روسای نیروی دریایی از ۴۰ کشور در دارلینگ هاربر برای اولین کنفرانس هند-اقیانوس آرام پس از شیوع کرونا جمع شده‌اند، جایی که انتظار می‌رود بحث‌های صنعتی بر روی فناوری نوظهور جنگ زیر دریا متمرکز شود.

در سال‌های گذشته، نمایندگان ارتش آزادی‌بخش خلق  چین- نیروی دریایی (PLA-N) در این گردهمایی دوسالانه شرکت داشتند، اما امسال استرالیا تصمیم گرفت ارتش چین را به دلیل "وخامت روابط" دعوت نکند.

نیروی دریایی سلطنتی استرالیا (RAN) نیز دعوتنامه نیروهای مسلح روسیه برای شرکت در کنفرانس را پس از دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای حمله به اوکراین پس گرفت.

در سال ۲۰۱۹، در مجموع به شش افسر نیروی دریایی چین برای شرکت در کنفرانس "قدرت دریا" مجوز اعطا شد.

انتظار می‌رود که تمرکز اصلی کنفرانس این هفته توافق امنیتی اخیر بین چین و جزایر سلیمان باشد که باعث نگرانی شدید نیروهای دفاعی استرالیا و متحدانی مانند ایالات متحده شده است. پیش از کنفرانس معاون دریاسالار مایک نونان، فرمانده نیروی دریایی استرالیا، میزبان نشست سران نیروهای دریایی اقیانوس آرام جنوب غربی با حضور ۱۳ کشور همسایه، از جمله جزایر سلیمان، بود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.