مذاکرات غیرمستقیم طرف‌های سودانی تحت نظارت سازمان ملل

تیم بین المللی مشترک سازمان ملل- اتحادیه آفریقا- ایگاد از آغاز مذاکرات غیرمستقیم بین طرف‌های سودانی برای حل بحران سیاسی در این کشور طی روزهای آتی خبر داد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مکانیسم سه جانبه متشکل از سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و "سازمان بین‌المللی دولتی برای توسعه در شرق آفریقا" (موسوم به "ایگاد") با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد، طبق آنچه که قبلا اعلام شد، این مکانیسم سه جانبه مذاکراتی را بین طرف‌های سودانی طی روزهای آتی آغاز خواهد کرد.

در بیانیه مذکور آمده است، با توجه به شرایط این مذاکرات به صورت غیرمستقیم آغاز خواهد شد.

در این بیانیه همچنین آمده است، این مکانیسم هر سندی که ادعا شود بخشی از مکانیسم سه‌جانبه است و در سایت‌های غیر رسمی اتحادیه آفریقا، ایگاد یا هیئت سازمان ملل در سودان (یونیتامس) منتشر شود را تایید نمی‌کند و یا به رسمیت نمی‌شناسد.

در ۲۷ آوریل گذشته، سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و ایگاد از رایزنی طرف‌های سودانی در هفته دوم ماه مه خبر دادند اما زمان مشخصی برای آغاز آن مشخص نکردند.

سودان از ۲۵ اکتبر گذشته صحنه اعتراضات علیه اقدامات عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش در اعمال وضعیت فوق العاده و انحلال شورای حاکمیتی و برکناری وزرای دوره انتقالی است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.