ائتلاف «نجات میهن» عراق بر تشکیل دولت اکثریت ملی تاکید کرد

ائتلاف نجات میهن متشکل از جریان صدر، ائتلاف اهل سنت حاکمیت و حزب دموکرات کردستان پس از دیدار رهبران این ائتلاف که روز گذشته در اربیل برگزار شد، تاکید کرد که آماده ارتباط با همه گروه‌های سیاسی است که به دولت اکثریت ملی اعتقاد دارند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از بغداد الیوم، حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی در این رابطه اعلام کرد در نشست رهبران ائتلاف نجات میهن درباره تشکیل دولت آتی عراق و ابتکار صدر رایزنی شد؛ ابتکاری که به نمایندگان مستقل فرصت مشارکت در تشکیل دولت جدید را داده است.

ائتلاف نجات میهن از مجموع ۳۲۹ کرسی پارلمان عراق، ۱۷۵ کرسی در اختیار دارد.

بر اساس بیانیه ائتلاف نجات میهن، این ائتلاف بر ادامه گفت‌وگوها با نمایندگان مستقل پارلمان پس از ابتکار عمل پیشنهادی صدر تاکید کرد.

صدر هفته گذشته در قالب ابتکار عملی به نمایندگان مستقل پارلمان عراق ۱۵ روز برای تشکیل دولت جدید بدون مشارکت صدری‌ها و پایان دادن به بحران سیاسی این کشور مهلت داده بود؛ ابتکار عملی که به نظر می‌رسد در سایه اختلافات شدید گروه‌های مدنی و نمایندگان مستقل قابلیت تحقق نداشته باشد.
 
نمایندگان مستقل در پارلمان عراق ۴۳ کرسی در اختیار دارند که در رقابت ائتلاف نجات میهن با چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی وزنه‌ای تاثیرگذار به شمار می روند.

علی‌رغم گذشت چندین ماه از انتخابات زودهنگام اکتبر عراق، هنوز رئیس جمهور و کابینه جدید این کشور انتخاب و تشکیل نشده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.