تذکر شفاهی نمایندگان|چرا وضعیت خودرو ساماندهی نمی‌شود؟/ قیمت پراید به 200 میلیون رسیده است!

به گزارش خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه طی تذکری خطاب به دولت گفت: گرانی افسارگسیخته بویژه نان، مرغ، گوشت، روغن و ماکارانی ملت را نگران و به ستوه آورده است. تنها با فریاد زدن دردی دوا نمی شود و لازم است ضمن آسیب شناسی از قدرت نظارت مجلس نیز استفاده شود و با هماهنگی دولت اقدام فوری به عمل آید، به فریاد مردم برسید و در کاستن نگرانی های مردم تلاش کنید.

وی خطاب به رئیس جمهور افزود: مردم  انتظار داشتند که دولت سیزدهم بتواند اوضاع آشفته اقتصادی کشور را ساماندهی کند، نه آنکه اوضاع را بدتر کند. به داد مردم برسید و اجازه ندهید نارضایتی‌ها و نگرانی های مردم بیشتر شود.

نماینده بویراحمد در مجلس در بخش دیگری از تذکر خود با اشاره به وضعیت نابسامان خودرو، عنوان کرد:چرا وضعیت خودرو که همه ملت از آن ناراضی هستند، ساماندهی نمی‌شود؟ به تعبیر رئیس دولت های نهم و دهم، پراید را وزن کنید، چند کیلو است؟ که قیمت آن به 200 میلیون تومان رسیده است. بیش از این اجازه ندهید که شرایط و وضعیت اقتصادی مردم بدتر از گذشته شود.

*علیرضابیگی:وزارت کشور باید نقش پیشگیرانه در بروز مشکلات داشته باشد

در ادامه احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در تذکر شفاهی خود گفت: امروز شاهد گزارش روسای کمیسیون‌های مختلف اقتصادی مجلس بودیم که همه از تصمیمات خلق‌الساعه در اقتصاد شکایت داشتند و بازتاب آن در جامعه مشخص بود.

وی در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف در این خصوص وظیفه دارند،افزود: وزارت کشور وظیفه انعکاس موارد مهم را به هیأت وزیران دارد اما متأسفانه شاهد گسست میان وزارت کشور و هیأت وزیران هستیم. یا وزارت کشور نمی‌تواند  گزارش‌های خود را به کابینه برساند که مانع از تصمیمات خلق‌الساعه شود و یا اصلاً گزارش آنها مورد اعتنا نیست که بازتاب ناصوابی در جامعه دارد.

نماینده تبریز در مجلس در ادامه نقش وزارت کشور در جامعه را پیشگیرانه توصیف کرد و افزود: متأسفانه این اتفاق نمی‌افتد و وزارت کشور نتوانسته است از بروز مشکلات در پی مطالبات اجتماعی جلوگیری کند و حتی آن را امنیتی می‌کند.

*ناصری‌نژاد:ارزانی نمی‌خواهیم، فقط جلوی گرانی گرفته شود

در پایان تذکرات شفاهی نمایندگان، حجت الاسلام مجید ناصری نژاد نماینده شادگان در مجلس در تذکری خطاب به رئیس جمهور گفت: شعار دولت این بود که جلوی تورم گرفته شود و ارزانی بیاید، ما ارزانی نمی‌خواهیم فقط جلوی تورم گرفته شود، جان مردم به لب رسیده است.

وی افزود: دیگر مردم تحمل گرانی را ندارند و مسئله، مسئله امنیتی است و باید جلوی آن گرفته شود. همچنین باید توجه کرد ریزگردها در خوزستان نفس مردم را بریده و زندگی‌ها را از بین برده است و امنیت و سلامت مردم نابود شده است.

انتهای‌ پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.