سرخوردگی صهیونیست‌ها از ناتوانی رهبری سیاسی و نظامی‌ اسرائیل مقابل فلسطینیان

کارشناسان صهیونیست از عملکرد رهبری سیاسی و نظامی خود خشمگین و ناامید هستند؛ چراکه این رهبری علی‌رغم هشدارهای مختلف همچنان سرش را زیر برف کرده و حاضر به پذیرش این مسئله نیست که از زیرساخت‌های لازم برای مقابله با مقاومت فلسطین برخوردار نیست و به همین دلیل جنبش حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین فشارها بر رژیم صهیونیستی را افزایش داده‌ و به نحوی جبهه رویارویی را به قلب رژیم کشانده‌اند. در مقابل ارتش تل‌آویو می‌ترسد که در مناطق حضور گروه‌های مقاومت و به ویژه در نوار غزه با این گروه‌ها مواجه کند و عملیات شهادت طلبانه "ألعاد" در بهبوحه جشن‌های تشکیل دولت تل‌آویو مهر تأییدی بر این موضوع است.

به گزارش خبرآنی، عربی۲۱ در یادداشتی درباره عملیات‌های شهادت طلبانه فلسطینی‌ها نوشت، طبق انتقادهای محافل مختلف رژیم صهیونیستی از رهبری سیاسی و نظامی این رژیم، عملیات شهادت طلبانه "العاد"همچنان تأثیرات امنیتی و نظامی در محافل دولت رژیم اشغالگر دارد و این تاثیرها با یک وضعیت ناامیدی از دولت به دلیل موفقیت مقاومت فلسطین در حمله به اشغالگران در کرانه باختری و اراضی اشغالی همراه شده است و به نظر می رسد که جبهه رویارویی به قلب رژیم صهیونیستی منتقل شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی به تاکتیک‌های عملیاتی فوری بسنده می‌کند و می‌ترسد که در مناطق حضور گروه‌های مقاومت و به ویژه در نوار غزه با این گروه‌ها مقابله کند.

عملیات العاد فرصت مناسبی را به وجود آورد تا اسرائیلی‌ها اتفاقاتی که این رژیم طی دو سال نخست انتفاضه الأقصی (دوم) با آن مواجه شد را به یاد بیاورند. اتفاقاتی که رژیم صهیونیستی را ناگزیر به انجام عملیات "دیوار دفاعی" در اشغال شهرها فلسطین و اردوگاه‌های آوارگان مختلف کرد؛ چراکه رژیم اشغالگر از این اردوگاه‌ها به عنوان "لانه زنبور" یاد می‌کند و از این اردوگاه‌ها حملات شهادت طلبانه مختلفی طی دوره مذکور در قلب رژیم صهیونیستی مدیریت و اجرا شد.

"الیور لوی"، خبرنگار امور فلسطین در روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در گزارشی با در این باره نوشته است: "عملیات اخیر (العاد) ما را به یاد روزهای ناآرام طی انتفاضه می‌اندازد اما اتفاقات امروز با دو تغییر عمده همراه شده است؛ نخست اینکه عاملان عملیات‌ها سلاح‌های خودکار و اتوماتیک و سلاح سرد را جایگزین کمربندهای انتحاری کرده‌اند. تغییر دوم نیز نبود زیرساخت‌های نظامی است که حملات دو دهه قبل را انجام می‌داد، این زیربناها امروز دیگر وجود ندارند و همین مسئله رصد و یافتن هر فلسطینی که تصمیم به انجام حمله و تهیه سلاح داشته باشد را دشوارتر کرده است."

وی معتقد است: آنچه عملیات اخیر را از عملیات‌های سابق متمایز می‌کند این است که حماس درصدد ایجاد ارتباط میان جبه‌ه‌هایی است که علیه اسرائیل ایجاد کرده است؛ چراکه این جنبش اعضای خود در قدس را برای درگیری در ماه رمضان آماده کرد و شاخه خود را در لبنان تأسیس و در واکنش به حوادث مسجدالاقصی از آنجا آنجا موشک پرتاب کرد.

لوی در ادامه افزود: حماس همچنین به سایر جناح‌ها و گروه‌های فلسطینی برای پرتاب موشک‌ از غزه چراغ سبز نشان داد و از راه دور اهالی کرانه باختری و فلسطینی‌های ساکن اراضی ۴۸ (عرب های ساکن اراضی اشغالی) را برای انجام حملاتدر شهرهای اسرائیل تحریک می‌کند.

تحلیلگران اسرائیلی از عملکرد رهبری سیاسی و نظامی تل‌آویو خشمگین هستند؛ چراکه این رهبری علی‌رغم هشدارهای مختلف همچنان سرش را زیر برف کرده کرده است و به افزایش فشارها در اردوگاه "جنین" بسنده می‌کند. ارتش رژیم صهیونیستی حتی سه هفته است که نتوانسته به این اردوگاه یورش ببرد و پاسخ حماس را که مسئولیت عملیات شهرک "ارئیل" را به عهده گرفت، نداد.

نتیجه این شد که فلسطینی‌ها در آستانه از سرگیری هجوم یهودیان به مسجدالاقصی، فشارهای خود را افزایش دادند و در نهایت در اوج آنچه "عید استقلال" خوانده می‌شود عملیات العاد انجام شد.

عملیات‌های پیاپی فلسطینی‌ها بیانگر این موضوع است که سرویس امنیت داخلی اسرائیل (شاباک)، هنوز نتوانسته روشی را ابداع کند که به او اجازه ورود به مغز یک جوان خشمگین فلسطینی را بدهد که سابقه امنیتی نداشته اما سلاح در اختیار دارد و می‌داند که اسرائیلی‌ها شبکه‌های اجتماعی را زیر نظر دارند.

محافل مختلف رژیم صهیونیستی ناامیدی خود را از احساس امنیت رهبری حماس در غزه و خارج از آن به دلیل تردید ارتش این رژیم برای مقابله با آن ابراز می‌کنند؛ طوری که حماس به خود اجازه می‌دهد هر کاری را که دوست دارد انجام دهد و به نظر می‌رسد که این جنبش با انتقال جبهه رویارویی به داخل اراضی اشغالی از تجربه اسرائیل الهام گرفته است و طبق خواسته صهیونیست‌ها، رژیم اشغالگر باید این معادله را متوقف کند و به آن پایان دهد، زیرا حماس در دید فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به عنوان مدافع قدس و مسجدالاقصی ظاهر شده است و طرفی است که باکی از ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی ندارد.

همچنین ترس و نگرانی صهیونیست‌ها نسبت به افزایش نشانه‌های وقوع جنگ مذهبی میان مسلمانان و یهودیان درباره مسجدالاقصی در حال افزایش است و به عقیده آنها این اتفاق خطرناک‌تر و مرگبارتر از بالن‌های انفجاری و اتش‌زا و حتی موشک‌های مقاومت است، چراکه جنگ همه جانبه میان اسلام و یهودیت در خاورمیانه از جنگ غزه مرگبارتر و ویرانگرتر خواهد بود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.