عدم حضور روسیه در نشست‌ سازمان ملل به دلیل امتناع آمریکا از صدور ویزا

وزارت امور خارجه روسیه گفت که به دلیل امتناع آمریکا در صدور ویزا، دیپلمات‌های مسکو نتوانستند در یکی از گردهمایی‌های سازمان ملل متحد در نیویورک شرکت کنند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شبکه فاکس نیوز، وزارت خارجه روسیه در کانال تاگرامی این وزارتخانه اعلام کرد: آمریکا از صدور روادید برای ایگور بارینوف، رئیس هیئت روسیه و رئیس آژانس فدرال امور قومی، یک مقام وزارت امور خارجه روسیه و همچنین چند تن از نمایندگان مردمان بومی شمال فدراسیون روسیه امتناع کرده است.

وزارت خارجه آمریکا از اظهار نظر در این باره خودداری کرده و یکی از سخنگویان این وزارتخانه به فاکس نیوز گفت: طبق قوانین ایالات متحده، سوابق ویزا محرمانه هستند؛ در نتیجه، نمی‌توانیم درباره جزئیات یک ویزای بخصوص صحبت کنیم.

این گردهمایی که از ۲۵ آوریل تا ششم ماه مه برگزار شد، به کمک به مردم بومی در زمینه «توسعه اقتصادی و اجتماعی، فرهنگ، محیط زیست، تحصیلات، سلامت و حقوق بشر» اختصاص داشت.

مسکو اعلام کرد که قرار بود هیئت روسیه در ۲۴ آوریل به نیویورک سفر کنند و هنوز مشخص نیست که آیا پس از صادر نشدن ویزا، نمایندگان مسکو به صورت مجازی در این نشست‌ها شرکت کردند یا خیر.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.