سفیر سابق آمریکا: حماقت کردم درگیر دسیسه جولیانی درباره اوکراین شدم

سفیر سابق آمریکا در اتحادیه اروپا خودش را به خاطر درگیر شدن در برنامه‌های دونالد ترامپ و رودی جولیانی برای فشار وارد کردن بر اوکراین به منظور کمک این کشور به پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات آمریکا "یک شخص احمق" توصیف کرد.

به گزارش خبرآنی،‌ گوردون ساندلند، سفیر اسبق آمریکا در اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای با واشنگتن پست ابراز امیدواری کرد که "تاریخ با او مهربان‌تر از یک شخص احمق باشد."

ساندلند بیان کرد: شما مجبور بودید آنجا باشید. هیچ کدام از ما بی نقص نیستیم.

او در ادامه این مصاحبه به واشنگتن پست تصریح کرد: اشتباه من احتمالا این بود که تمام روایت جولیانی (وکیل اسبق ترامپ) را قبول کرده و به یک بازیگر غیردولتی اجازه دادم در سیاست خارجی آمریکا به شکلی بسیار مبهم مداخله کند.

ساندلند که اخیرا یک کتاب نیز نوشته است، درگیر قضیه‌ای شد که بعدا در شهادتش به نشست‌های استماع مربوط به استیضاح دونالد ترامپ آن را یک دسیسه اعمال فشار و "بده بستان" از سوی رئیس جمهور سابق آمریکا خواند.

در جریان این مناقشه ترامپ خواستار آن بود تا زمانی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین متعهد به دست زدن به تحقیقاتی درباره معاملات هانتر بایدن با هدف تضعیف پدرش جو بایدن نشود، نشست با او در واشنگتن و گفتگوی تلفنی با وی هماهنگ نشده و تسلیحات تصویب شده از سوی کنگره آمریکا برای اوکراین نیز تحویل او داده نشوند.

شهادت‌های ساندلند در این نشست استماع ضربه‌ای به ترامپ در جریان استیضاحش وارد کرد.

ساندلند در سال ۲۰۱۹ شهادت داد: من واقعاً متأسفم که اوکراینی‌ها در این وضعیت نامناسب قرار گرفتند، اما من از بابت انجام هر کار موجود در توانم برای رفع این مخمصه و حل مشکل و نزدیک کردن اوکراین و آمریکا به یکدیگر پشیمان نیستم.

او به واشنگتن پست گفت که نگران قرار گرفتن اوکراین در موضعی آسیب‌پذیر بود و حالا این نگرانی ثابت شده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.