مسکو پرونده‌های کیفری علیه ۷۵ مزدور به خاطر مشارکت در جنگ اوکراین باز کرد

رئیس کمیته تحقیقات روسیه در مصاحبه‌ای گفت، این کمیته روسی پرونده‌های کیفری علیه ۷۵ مزدور که در درگیری‌ها به نفع اوکراین شرکت کرده‌اند، باز کرده است.

به گزارش خبرآنی، آلکساندر باستریکین، رئیس کمیته تحقیقات روسیه در مصاحبه با راشا تودی گفت: طبق بررسی‌ها، مزدورانی از جانب انگلیس، آمریکا، نروژ، کانادا، گرجستان و سایر کشورها به آنجا رفته‌اند.

باستریکین تصریح کرد: به عنوان مثال، یک شهروند گرجستانی به نام مامولاشویلی، گروه مسلح موسوم به لژیون ملی گرجستان را در خاک اوکراین ایجاد کرد، رهبر آن شد و حداقل ۲۴ شهروند گرجستانی را به عنوان مزدور در فعالیت های آن شرکت داد. وی افزود: تعدادی از آنها تسلیم شده و توسط بازپرس‌ها مورد بازجویی قرار گرفتند.

باستریکین همچنین گفت که در مجموع بیش از ۲۰۰۰ نظامی اوکراینی در روسیه هستند که داوطلبانه سلاح‌های خود را زمین گذاشته‌اند و این شامل پنج فرمانده تیپ در نیروهای مسلح اوکراین که علیه جمعیت دونباس میجنگیدند می شود.

رئیس این کمیته تصریح کرد: این بازرسان با آنها کار می‌کنند و جزئیات زیادی در مورد شرایط جنایات رژیم اوکراین می‌آموزند. این شهادت‌ها به ویژه مربوط به کار با مربیان خارجی و همچنین مشارکت شهروندان کشورهای دیگر به عنوان مزدور است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.