نماینده پیرانشهر? از توضیحات وزیر کار? قانع شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، کمال حسین پور نماینده پیرانشهر در مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، 11 اردیبهشت ) قوه مقننه و  در جریان  بررسی سوال ملی خود از حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص برنامه وزارتخانه مذکور برای اشتغال، توسعه فعالیت های شغلی و مبارزه با معضل بیکاری و عملکرد سازمان بهزیستی ، از توضیحات وزیر قانع شد.

مجید انصاری سخنگوی کمیسیون اجتماعی در توضیح سوال نماینده مردم فلاورجان از وزیر کار، گفت: براساس اظهارات حسین پور، ‌یکی از اهداف کلان توسعه، کاهش بیکاری و توسعه فعالیت های شغلی است، بیکاری یک پدیده مخرب اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: معضل بیکاری در حال حاضر به شدت مردم کشور و مخصوصا جوانان را تحت فشار قرار داده و تبعات و بحران های متعددی را برای کشور در پی داشته است، متولی اصلی اشتغال کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است اما این وزارت خانه از وظایف خود که بهبود فضای کسب و کار و آموزش نیروی کار و صیانت از آن است غافل شده است، مبارزه با بیکاری و حل مسأله اشتغال باید در رأس برنامه های کشور و مخصوصا برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد.

انصاری تصریح کرد: پذیرفته نیست که جوانان متخصص و جویای کار کشور، بیکار بمانند و امنیت روحی و روانی آنان و خانواده هایشان تحت تأثیر قرار بگیرد. برنامه های آن وزارت خانه در حوزه اشتغال و مبارزه با معضل بیکاری چیست؟ چرا آن وزارتخانه این حوزه مهم و حیاتی کشور را به حال خود رها کرده است؟

حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون در پاسخ به سوال نماینده پیرانشهر، گفت: یکی از نگرانی های جدی ما در رابطه با سازمان بهزیستی بوده چرا که مخاطبین این سازمان جزو ضعیف ترین و مظلوم ترین اقشار جامعه هستند.

وی ادامه داد: این سازمان به شدت هزینه محور است و اگر بخواهیم مستمری پرداخت کنیم و یا خدماتی برای معلولین و سالمندان داشته باشیم نیازمند به منابع مالی است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: خوشبختانه امسال اعتبارات خوبی برای سازمان بهزیستی توسط مجلس انقلابی در نظر گرفته شده است و افزایش 47 درصدی بودجه این سازمان هدیه مجلس به مخاطبین، معلولین، زنان سرپرست خانوار و اقشار آسیب پذیر و نیازمند بوده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات پیش بینی شده برای سازمان بهزیستی در بودجه 1401 فراتر از لایحه دولت بوده است، اضافه کرد: در بخش تبصره 14، 47 درصد افزایش اعتبار برای بهزیستی داریم و در مجموع ردیف ها 46 درصد و از حدود 15 هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار به 23 هزار و 180 میلیارد تومان اعتبار رسیدیم و در بخش تسهیلات قرض الحسنه نیز در بودجه سال جاری 217 درصد افزایش اعتبار داشتیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: ما در سازمان بهزیستی به منابع مالی احتیاج داریم که امسال منابع تقویت شده و قطعا عملکرد سازمان نیز تقویت خواهد شد، هرچند که این اعتبارات کافی نیست و نیازمند توجه نمایندگان مجلس در بودجه های آتی هستیم چرا که تنها برای اجرای قانون جامع معلولین به 40 هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.