وزارت دفاع انگلیس: نبرد دونباس برای روسیه حیاتی است

وزارت دفاع انگلیس امروز (جمعه) گفت که «نبرد دونباس» محور اصلی راهبردی روسیه در اوکراین است اما این کشور (روسیه) به دلیل "دستاوردهای ارضی محدود متحمل خسارات قابل توجهی" شده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه ماه گذشته نیروهای خود را از اطراف کی‌یف خارج کرد و "حمله گسترده‌ای" را در منطقه دونباس انجام داد.

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد: مسکو برای دستیابی به اهدافش، پیروزی در "نبرد دونباس" را امری ضروری و حیاتی قلمداد می‌کند.

این وزارتخانه در توییتر خود نوشت: «به دلیل مقاومت شدید اوکراین، دستاوردهای ارضی روسیه محدود شده و هزینه قابل توجهی را متحمل شده است.»

گفته می‌شود که نیروهای روسی شهر ماریوپل را محاصره کرده‌اند اما مقام‌های اوکراینی مدعی‌اند که هنوز کنترل این شهر را در دست دارند. روز شنبه، نیروهای روسیه در ماریوپل تلاش کردند تا به کارخانه تولید فولاد "آزوف‌استال" در این شهر حمله کنند که ۲۰۰۰ نیروی اوکراینی و ۱۰۰۰ غیرنظامی این کشور در آن پناه گرفته‌اند.

سازمان ملل متحد خواستار توقف سریع درگیری‌ها در ماریوپل و خروج صدها غیرنظامی مجروح از این شهر شده است.

از طرفی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که کی‌یف آماده آغاز مذاکرات فوری با روسیه پیرامون تخلیه امن غیرنظامیان از مجتمع متالورژی "آزوف‌استال" و دیگر مناطق شهر ماریوپل است.

در همین حال، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران در مسکو گفت: «در غرب، آن‌ها به طور آشکاری از کی‌یف می‌خواهند تا روسیه را با استفاده از تسلیحات ناتو مورد هدف قرار دهند. به شما توصیه می‌کنم بیش از این صبر ما را آزمایش نکنید.»

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.