دامداری تا چه اندازه در تخریب محیط زیست دخیل است؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی ؛ زمانی که صحبت از انتشار سوخت‌های فسیلی می‌شود, معمولاً سوزانده شدن برای تولید برق یا موضوع حمل و نقل مطرح می‌شود اما این موضوع, منابع انتشار دیگری از گازهای گلخانه‌ای مخرب مانند دامپروری را نیز شامل می‌شود.

دامداری و دامپروری نه‌تنها باعث افزایش گازهای گلخانه‌ای می‌شود، بلکه تخریب زیستگاه حیات وحش، رقابت با حیوانات وحشی و ظلم به حیوانات اهلی را نیز در پی دارد و یکی از عوامل تأثیرگذار در  تغییرات آب و هوایی است.

یک مطالعه جدید که  توسط " Compassion in World Farming" انجام و نتایج آن در earth.com منتشر شده است, نشان می‌دهد رسیدن به هدف معاهده پاریس رسیدن به جلوگیری از افزایش دمای جهانی است, بدون کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای در دامپروری و دامداری غیرممکن است چرا که صنعت دام مسئول 75 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای در کشاورزی است و مجموعاً 14.5 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهان را بر عهده دارد.

این مقاله می‌افزاید, دامداری به جنگل‌زدایی کمک می‌کند و سالانه 6.7 میلیون هکتار از اراضی جنگلی برای حیواناتی که برای غذا پرورش یافته‌اند, تخریب می‌شود. تخریب زیستگاه علاوه بر از بین بردن زیبایی جنگل‌ها و نابودی پناهگاه گونه‌های مختلف حیات وحش، ذخایر کربن را نیز آزاد می‌کند و به تشدید تغییرات آب و هوایی کمک می‌کند.

خاک و آب با فضولات حیوانی اضافی مستقیماً از دام و همچنین آفت‌کش‌ها، علف‌کش‌ها و کودهای خوراکی برای حیوانات آلوده می‌شوند و انتشار گازهای گاخانه‌ای را افزایش می‌دهد. یک از مصادیق تهدید حیات وحش برای پرورش دام, انجمن‌های گاوداران در ایالات متحده هستند که تمایل زیادی به ترویج کشتن گرگ‌ها و سایر حیوانات شکارچی و همچنین تعرض به  زیستگاه گونه‌های در معرض خطر انضراض برای محافظت و همچنین تغذیه دام‌های خود دارند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.