افزایش ۹ درصدی اسلام‌هراسی در آمریکا در سال گذشته

یک نهاد مربوط به حقوق مدنی مسلمانان آمریکا اعلام داشت که ایالات متحده در سال گذشته میلادی شاهد رشد ۹ درصدی تبعیض علیه مسلمانان در این کشور بوده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از روزنامه دیلی صباح، مقامات شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) یک کنفرانس مطبوعاتی با هدف انتشار یافته‌های یک گزارش تحت عنوان"همچنان مظنون: تاثیر اسلام‌هراسی ساختاری" برگزار کردند.

طبق این گزارش، این شورا در سال گذشته میلادی تعداد ۶۷۲۰ مورد شکایت را شامل مسائلی اعم از مهاجرت، تبعیض مسافرتی، اعمال قانون و یا خارج از چارچوب عمل کردن دولت، حوادث ناشی از نفرت و غرض‌ورزی، حقوق گمرکی، حوادث مدارس و حوادث حوزه آزادی بیان دریافت کرده است.

نیهاد عواد، مدیر اجرایی ملی شورای روابط آمریکایی - اسلامی در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: این رقم نماینده بالاترین تعداد پرونده‌های گزارش شده به این شورا در ۲۷ سال اخیر است.

عواد متذکر شد، این گزارش خودش گویای همه چیز هست و تصریح کرد: "در جامعه ما اسلام‌هراسی ساختاری و عمیق است."

او بیان داشت: در آمریکا، اسلام‌هراسی تبدیل به یک جریان اصلی شده است. این مشکل راهش را به نهادهای دولتی و حوزه عمومی از طریق قوانین، سیستم‌ها، گفتمان سیاسی و دیگر مظاهر باز کرده است.

این گروه اعلام داشت، از میان شکایاتی که در مدت مذکور دریافت کرده ۲۸۲۳ مورد مربوط به مهاجرت و مسائل مرتبط با سفر، ۷۴۵ مورد مربوط به شکایت از تبعیض در محل کار و ۵۵۳ شکایت مربوط به برخورد با آنها در اماکن عمومی و همچنین ۶۷۹ مورد شکایت نیز مرتبط با حوزه اعمال قانون و خارج از چارچوب عمل کردن دولت در کنار چندین دسته‌بندی دیگر است.

طبق این گزارش، موارد مربوط به شکایات حوزه اعمال قانون و خارج از چارچوب عمل کردن دولت ۵۵ درصد افزایش در سال ۲۰۲۱نشان داده است، در حالی که شکایات در حوزه حوادث مرتبط با نفرت و غرض‌ورزی نیز افزایش ۲۸ درصدی داشته است؛ مورد آخر شامل برداشتن اجباری حجاب،‌ اذیت و آزار، خرابکاری و حملات فیزیکی می‌شود.

عواد گفت معتقد است که دولت آمریکا می‌تواند بخشی از راه‌حل مهار اسلام‌هراسی باشد.

او گفت: ما امروز از کنگره آمریکا می‌خواهیم قانونی را تصویب کند که به موجب آن اعطای بودجه فدرال آژانس‌های مجری قانون محلی منوط به مستندسازی و گزارش دادن جرایم ناشی از نفرت به پایگاه داده ملی اف.بی.آی شود. این امر انگیزه‌ای به مجریان قانون محلی خواهد داد تا تهدید اسلام‌هراسی را جدی بگیرند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.