اوکراین: گوترش به دام کرملین نیفتد/برای رفع محاصره ماریوپل فشار آورید

وزیر خارجه اوکراین به دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد تا به روسیه برای خروج از ماریوپل محاصره شده، فشار بیاورد و گفت، این کاری است که سازمان ملل از عهده‌اش بر می‌آید.

به گزارش خبرآنی، «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس گفت، نگران این است که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل پیش از سفر به کی‌یف و رفتن به مسکو در دام کرملین گیر بیفتد.

وی ادامه داد: بسیاری از مقام‌های خارجی هنگام بازدید از مسکو به دام افتاده بودند. گوترش باید بر این مساله مهم تاکید کند که همان خروج از ماریوپل است. این دقیقا کاری است که از عهده سازمان ملل بر می‌آید.

کولبا یک روز پس از سفر آنتونی بلینکن و ژنرال لوید آستین، وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا به اوکراین و دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری این کشور این صحبت‌ها را مطرح کرد. آنها به زلنسکی گفته بودند که آمریکا بیش از ۳۰۰ میلیون دلار دیگر در قالب تامین مالی نظامی خارجی به کی‌یف ارائه می‌کنند.

کولبا این سفر را مورد استقبال قرار داد و آنها را نمایندگان کشوری دانست که بیش از دیگر کشورها در جهان به اوکراین کمک کرده‌اند. وزیر خارجه اوکراین تاکید کرد که غرب باید به سرعت تسلیحات مورد نیاز اوکراین را برای پیروزی در این جنگ با روسیه تامین کند و جلوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را در رخنه بیشتر به اروپا بگیرد.

این دیپلمات ارشد اوکراین گفت: می‌دانید که مکالمه‌های زیادی درباره ارسال تسلیحات به اوکراین صورت گرفته اما پاسخ اولیه همیشه این بوده که "ما فکر نمی‌کنیم شما دقیقا به این تسلیحات نیاز داشته باشید."

وی ادامه داد: در نهایت ما آنچه را که نیاز داریم به دست می‌آوریم و سپس شروع به دریافت تسلیحات در مقادیر کافی می‌کنیم. اما مساله این است که زمان از دست رفته است. این موضوع اصلی است که باید به آن پرداخته شود.

اگرچه اوکراین و روسیه برای پایان دادن به جنگ از همان روزهای نخست درگیری گفت‌وگوهایی داشته‌اند اما کولبا گفت که این مذاکرات بین ولودیمیر زلنسکی و ولادیمیر پوتین،‌ روسای جمهوری اوکراین و روسیه به راه حلی منجر نمی‌شود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.