کشتی قهرمانی آسیا/ فیروزپور هم طلایی شد

«امیرحسین فیروزپور» در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم پیکارهای کشتی قهرمانی آسیا با برتری ۱۱ بر صفر (امتیاز عالی) برابر «اورگیلوخ داگوادورج» از مغولستان به مدال طلا رسید. «محسن مصطفوی» نیز در وزن ۸۶ کیلوگرم برنز گرفت.

به گزارش ایرنا، پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی آسیا از روز گذشته در اولان باتور مغولستان آغاز شد و امروز (یکشنبه) به کار خود پایان می‌دهد.

دروزن ۹۲ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر آدیلت داولومبایف دارنده مدال نقره آسیا و برنز بازی‌های آسیایی از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در مرحله نیمه نهایی به مصاف تاکوما اوتسو دارنده مدال نقره آسیا از ژاپن رفت و با پیروزی در برابر این حریف به فینال رقابت‌ها رسید. فیروزپور در دیدار فینال به مصاف اورگیلوخ داگوادورج از مغولستان رقابت و با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید و طلایی شد.

یونس امامی و داریوش حضرت قلی زاده در دومین روز رقابت‌ها به مدال طلا و نقره دست یافتند.

همچنین در وزن ۸۶ کیلوگرم محسن مصطفوی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر دولت مراد اورازگیلیوف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر مغلوب دیپاک پونیا دارنده مدال نقره جهان از هند شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، وی نیز به دیدار رده بندی راه یافت. مصطفوی در این دیدار با نتیجه ۴ بر صفر از سد گوان اوک کیم از کره جنوبی گذشت و به مدال برنز رسید.

براین اساس، روز گذشته در پایان مسابقات پنج وزن نخست نیز رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم، علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم و محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند و محمدمهدی یگانه جعفری در وزن ۷۰ کیلوگرم پنجم شد.

قهرمانی تیم کشورمان در این مسابقات قطعی شده است. «یدالله محبی» نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران تا دقایقی دیگر در فینال این وزن به مصاف حریفی از قزاقستان می‌رود.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.