حمله وزیر دفاع اوکراین به سازمان‌های بین‌المللی که روسیه عضو آنهاست

وزیر دفاع اوکراین در مقاله‌ای، چندین سازمان بین‌المللی را که روسیه همچنان در آنها عضویت دارد، به کوتاهی در قبال کشورش که هنوز با حمله روسیه مواجه است، متهم کرد.

به گزارش خبرآنی، اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در این مطلب برای نشریه وال استریت ژورنال نوشت: «از جمله تلفات جنگ روسیه - اوکراین سیستم نظم جهانی و امنیتی دوران پس از جنگ جهانی دوم بوده است. روسیه هر آنچه را که نهادهای امنیتی بین‌المللی برای جلوگیری از آنها درست شدند، انجام داده است. شورای امنیت سازمان ملل که روسیه در آن عضویت دائم دارد چطور می‌تواند به ماموریتش برای حفظ صلح پایبند باشد؟»

او ادامه داد: «چه نوع امنیت و همکاری‌ای در قاره اروپا، وقتی که یکی از کشورهای مشارکت‌کننده در سازمان امنیت و همکاری اروپا به کشوری دیگر حمله کرده و هزاران غیرنظامی را کشته، امکان‌پذیر است؟ این سازمان‌ها شکست خورده‌اند.»

این مقام ارشد اوکراینی استدلال کرد که لازم است که این نهادها جایگزین شوند و تاکید کرد که آنها تنها به نفع "ابرقدرت‌ها" و نه منافع همه کشورها خدمت می‌کنند.

اوکراین در حال حاضر عضو شورای امنیت سازمان ملل که از ۱۵ عضو تشکیل شده، نیست اما در سازمان امنیت و همکاری اروپا عضویت دارد. نهاد شورای امنیت سازمان ملل که بعد از جنگ جهانی دوم تشکیل شد، هدفش حفظ امنیت و صلح جهانی در کنار تحقیق و بررسی وضعیت‌ها یا اختلافاتی که امکان ایجاد تعارضات بین‌المللی را دارند و همینطور امور دیگر است.

در وب‌سایت سازمان امنیت و همکاری اروپا نوشته شده است، فعالیت‌های این سازمان که منشا آن به دهه ۱۹۷۰ برمی‌گردد متمرکز بر سه جنبه امنیت شامل جنبه‌های "نظامی-سیاسی، اقتصادی و محیط زیستی و انسانی" است.

به گزارش پایگاه هیل، رزنیکوف در این مقاله تاکید کرد، پاسخ غرب به وضعیت اوکراین "بیش از حد کُند" بوده است.

او نوشت: «همانطور که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گفته است، پاسخ جهانی به بحرانی از این نوع باید فوری، در عرض ۲۴ ساعت و نه بعد از چند هفته یا چند ماه باشد. هر متجاوزی باید با مجازاتی برگشت‌ناپذیر در چارچوب مکانیسم مبتنی بر تدابیر پیشگیرانه – به اصطلاح مجازات‌های معوقی که قابل تصویب در زمانی صلح بوده و به صورت خودکار اجرایی می‌شوند – مواجه شود.»

وزیر دفاع اوکراین بر درخواست‌های کشورش برای دریافت تسلیحات سنگین و یک "تحریم جهانی تمام عیار" علیه واردات نفت و گاز روسیه تاکید کرد. او بیان داشت: «پیروزی اوکراین تنها نتیجه‌ای خواهد بود که روسیه را مجبور به بازبینی در استراتژی تجاوزش خواهد کرد. ما می‌توانیم آن را انجام دهیم.  ما تاکنون شجاعتمان را ثابت کرده‌ایم. ما تنها نیاز به ابزار داریم.»

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.