کشف و ضبط 37 میلیارد ریال لوازم خانگی قاچاق/ برخوردهای ستاد با متخلفان ادامه خواهد یافت

یاسر سوادکوهی مدیرکل دفتر هماهنگی امور مقابله و رصد جریان مالی قاچاق ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی با بیان این که فاز جدید برخورد با کالاهای فاقد شناسه و کد رهگیری در سطح عرضه آغاز شده است، گفت: تیم‌های مختلف برای برخورد با فروشندگان کالای فاقد شناسه و کد رهگیری ساماندهی شده‌اند که در تازه‌ترین اقدام، روز گذشته مقدار قابل توجهی لوازم خانگی قاچاق به ارزش تقریبی 37 میلیارد ریال، از خیابان جمهوری جمع‌آوری و به سازمان اموال تملیکی ارسال شد.

سوادکوهی ادامه داد: از این پس، این برخوردها به صورت روزانه ادامه خواهد یافت و در تمام استان‌های کشور نیز اجرا خواهد شد.

وی افزود: به همین منظور برنامه‌های جامعی در موقعیت‌های جغرافیایی هدف مبارزه اعم از مبادی ورودی، مسیرهای حمل‌ونقل، انبار و سطح عرضه مد نظر قرار دارد.

سوادکوهی ادامه داد: کالاهای هدف منطبق با برآورد حجم قاچاق تعیین و بر همین اساس کالاهای سلامت محور از جمله دارو و لوازم آرایشی بهداشتی، لوازم یدکی، محصولات دخانی، لوازم خانگی و پوشاک در این زمره قرار می‌گیرند. بر همین اساس بازرسی از سطوح ذکر شده به منظور کشف کالای هدف فاقد شناسه، مبتنی بر شناسایی قبلی و با بهره‌گیری از ابزارهای سیستمی، نوین و روزآمد در اولویت اقدام قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور مقابله و رصد جریان مالی قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص برنامه‌های کلان اقدام برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار داشت: تثبیت شناسه کالا به عنوان ابزار شاخص در شناسایی و برخورد با کالای قاچاق در دستور کار ستاد قرار دارد.

سوادکوهی با بیان این که تولید دانش‌بنیان، راهکار جدی برای کاهش آمار قاچاق در کشور است، گفت: قاچاق کالا به عنوان یک مانع در مسیر تولید دانش‌بنیان معرفی می‌شود که معکوس این معادله بسیار کارا تر از خود معادله است.

وی با اشاره به ضرورت تحقق شعار سال با عنوان تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین، افزود: تقویت تولید دانش‌بنیان، علت جاری برای رفع معلول یعنی قاچاق، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

سوادکوهی ادامه داد: با تقویت تولید دانش‌بنیان و بهره‌گیری از دانش و توان ملی می‌توان تولید را رونق بخشید و مقادیر قابل توجهی از ارز خارج شده از کشور را بازگرداند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به مترقی بودن قوانین و مقررات جاری کشور در حوزه تولید، تمرکز بر چالش زدایی از حوزه تولیدات و شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان یک شاخص و نقطه عطف مهم برای تقویت این حوزه معرفی می‌شود.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.