برهم صالح: بن بست سیاسی عراق را به مسیرهای پیچیده و خطرناک می‌کشد

رئیس‌جمهور عراق امروز سه شنبه اعلام کرد که بن بست سیاسی و عدم تشکیل دولت بعد از پنج ماه از انتخابات یک مسئله نگران کننده و غیرقابل قبول است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شفق نیوز، برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق در چهل و یکمین سالروز تأسیس سازمان "بدر" گفت: بن بست سیاسی کنونی درباره مسائل قانون اساسی و تشکیل دولت جدید بعد از پنج ماه از برگزاری انتخابات یک مسئله نگران کننده و غیرقابل قبول است و اگر ادامه یابد احتمالا باعث کشیده شدن کشور در مسیرهای پیچیده خطرناکی می‌شود.

صالح گفت: کسانی هستند که می‌خواهند عراقی‌ها را مشغول نزاع‌های داخلی کنند که قدرت آن‌ها را از بین ببرد و تضعیفشان کند. عراقی‌ها این مسئله را هرگز نمی‌پذیرند و از حق خود درباره یک کشور ملی کوتاه نخواهند آمد. عراق یک کشور مستقل دارای حاکمیت است که نماینده عراقی‌ها و پایه و اساس طرح ملی آن‌ها است.

وی گفت: انتخابات زودهنگام که مردم و گروه‌های عراقی آن را راه حلی برای ثبات سیاسی و اجتماعی می‌دانند با موانعی روبرو شده است که باید آن‌ها را از سر راه برداشت. می‌توان با وحدت و حفظ منافع ملی در این شرایط در برابر تحولات پیچیده منطقه‌ای و بین المللی از این موانع عبور کرد. حمایت از کشور مقابله جدی با اشتباهات و لزوم اصلاحات را می‌طلبد تا عراقی‌ها بتوانند کشوری داشته باشند که دارای حاکمیت کامل باشد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.