ژاپن پهپاد و تجهیزات محافظت از حملات شیمیایی به اوکراین می‌فرستد

وزارت دفاع ژاپن امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که ماسک و لباس‌های محافظتی مقابل تسلیحات شیمیایی و همچنین پهپاد برای حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه در اختیار این کشور قرار می‌دهد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری کیودو، نوبو کیشی، وزیر دفاع ژاپن به خبرنگاران گفت که این تصمیم بنا به درخواست دولت اوکراین گرفته شد و این وزارتخانه تجهیزات مورد نظر را به محض آماده شدن از طریق پروازهای تجاری منتقل می‌کند.

این اقدام در بحبوحه نگرانی‌هایی مبنی بر احتمال استفاده روسیه از تسلیحات شیمیایی در اوکراین صورت می‌گیرد. حمله روسیه به اوکراین امروز وارد پنجاه و پنجمین روز خود شده است.

وزیر دفاع ژاپن در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: ما به حمایت از دولت اوکراین تا جای ممکن ادامه خواهیم داد.  

ماه گذشته دولت ژاپن در خط‌مشی خود درباره انتقال تجهیزات دفاعی تجدیدنظر کرد تا انتقال وسایل را ممکن کند و بعد از آن جلیقه ضد گلوله، کلاه خود و یونیفرم‌های مخصوص زمستان به کشور جنگ‌زده اوکراین ارائه کرد.

نوبو کیشی گفت، در تازه‌ترین محموله به مقصد اوکراین، تنها ماسک‌ها و پوشاک محافظتی جزو تجهیزات دفاعی قلمداد می‌شوند. یک مقام آژانس مالکیت، فناوری و لجستیک گفت چون پهپادهای مجهز به دوربین برای شناسایی استفاده می‌شوند و متعلق به نیروهای دفاع از خود ژاپن هستند و محصولات تجاری و کالاهای آماده مصرف به شمار نمی‌روند، پس تجهیزات دفاعی نیستند.

همچنین از امروز سه‌شنبه، ژاپن در چارچوب تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو، ممنوعیت واردات ۳۸ قلم کالا از روسیه از جمله نوشیدنی‌های الکلی و برخی محصولات چوبی را آغاز کرد. ارزش محصولات ممنوعه حدود ۱۶ میلیارد ین (۱۲۵ میلیون دلار) برآورد می‌شود و حدود ۱.۱ درصد از واردات ژاپن از این کشور را تشکیل می‌دهد.

کوئیچی هاگیودا، وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن هم گفت که مردم کشورش نگران اثرات بحران اوکراین روی زندگی و کسب و کارشان، با توجه به افزایش قیمت نفت خام و رشد بهای کالاهای مصرفی و همچنین تحریم‌های ژاپن علیه روسیه هستند.

هاگیودا با اشاره به تدوین بسته محرک اقتصادی از سوی فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن گفت: ما به طور جامع در حال بررسی تدابیر اضطراری برای واکنش سریع به اثرات این بحران روی زندگی مردم و فعالیت‌های اقتصادی هستیم.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.