استعفای اعتراضی یک مقام ارشد پنتاگون در حوزه تکنولوژی

یک مقام مسئول حوزه نوآوری تکنولوژیک در وزارت دفاع آمریکا با گفتن اینکه پنتاگون نیاز به "تغییر ساختاری" داشته و باید بیشتر شبیه به شرکت اسپیس ایکس، متعلق به ایلان ماسک، کارآفرین آمریکایی رفتار کند، از سمتش استعفا کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از پایگاه بلومبرگ، "پرستون دانلپ" که به عنوان اولین معمار ارشد پیشرفت تکنولوژیکی در وزارت دفاع آمریکا منصوب شده در مصاحبه‌ای به بلومبرگ گفت: ما در خیلی زمینه‌های کلیدی از پایگاه شرکتهای تجاری عقب هستیم، بنابراین باید خودمان را به آنها برسانیم.

او گفت که در نتیجه این حالت آمریکا در معرض خطر از دست دادن برتری تکنولوژیکی خود در برابر دشمنان بالقوه قرار گرفته است.

دانلپ روز دوشنبه پس از سه سال حضور در سمتش واقع در نیروی فضایی و نیروی هوایی ارتش آمریکا، روز دوشنبه استعفای خود را ارائه کرد. او مسئول پرداختن هر چه بیشتر به امور تکنولوژیکی در قالب یک بودجه ۷۰ میلیارد دلاری در نظر گرفته شده برای تحقیق، توسعه و تامین نیاز بود.

او قصد دارد یک شرکت تخصصی نرم‌افزارهای فضایی با تمرکز بر ارتباط با ماهواره‌ها، داده‌ها و هوش مصنوعی راه‌اندازی کند. او گفت که پنتاگون در پس زمینه بخش تجاری داخلی آمریکا در حوزه داده‌ها، پردازش کامپیوتری، نرم افزار، هوش مصنوعی و امنیت سایبری بوده است.

او در بیانیه ۹ صفحه‌ای مربوط به اعلام استعفای خود که از آن به عنوان "دستورکار" برای کمک به هدایت پنتاگون یاد کرده و در شبکه لینکدین علنی ساخت، نوشت: زمانی که دولت موفق به تولید چیزی میشود، اغلب آن چیز منسوخ شده است. اگر وزارت دفاع آمریکا قصد دارد برتری شکننده خود در حوزه فناوری را دوباره تقویت کند، باید کارهای بیشتری انجام شود.

دانلپ خاطرنشان کرد، پنتاگون که او آن را "بزرگترین بروکراسی جهان" توصیف می‌کند، باید دست از تمرکز گذاشتن بر نزاع با رقیبان و اختراع مجدد چرخ برداشته و به جای آن همکاری را در راستای به کارگیری بخش خصوصی، دفاع از کشور و رقابت با چین در پیش بگیرد.

وی افزود: به طرزی خنده دار وقتی که دارم این بیانیه را می‌نویسم، این اعلامیه را دریافت کردم که خطوط تلفن در اداره کمک به فناوری در پنتاگون قطع شده است. واقعا خطوط تلفن قطع است؟ مردم الان سال ۲۰۲۲ است!"

سخنگوی نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای، استعفای دانلپ را تایید کرد و گفت که ارتش قدردان خدمات عمومی او است. آن استفانک، رئیس عملیات رسانه‌ای در سازمان نیروی هوایی آمریکا گفت که دانلپ به مدت سه سال "خستگی ناپذیر" کار کرد.

اظهارات دانلپ پس از استعفای دو مقام ارشد تکنولوژیکی دیگر وزارت دفاع آمریکا که خواستار تلاش پنتاگون برای مدرنیزه کردن رویکرد خود در حوزه فناوری در زمان استعفا شدند، مطرح شد.

در اوایل ماه جاری میلادی، دیوید اسپیرک، افسر ارشد حوزه داده در وزارت دفاع آمریکا به بلومبرگ گفت که پنتاگون باید برای مقابله با رقبایی که در حال توسعه ابزارهای نظامی پشتیبانی شده با فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و علوم کوانتومی هستند، تلاش‌ها را سرعت بخشد. نیکلاس چایلان، اولین افسر ارشد نرم افزار در نیروی هوایی آمریکا سال گذشته استعفا داد و به فایننشال تایمز گفت که آمریکا در رقابت بر سر هوش مصنوعی در حال شکست خوردن از چین است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.