به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه؛ در اجرای تکالیف قانونی بند (ج) ماده (12) قانون ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد مصوب 1390 با اصلاحات و الحاقات آن و بند (3) ماده (37) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386 با اصلاحات آن و در راستای بند (پ) ماده (67) قانون برنامه ششم توسعه کشور مصوب 1390 و ماده (2) آییننامه قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب 1399 رئیس قوه قضائیه و به منظور توسعه خدمات الکترونیک، تسهیل در امور ثبتی مراجعان و پیشگیری از واسطه گری در انجام امور ثبتی مردم، «تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی» به شرح مواد ذیل است.
ماده 1- جهت انجام خدمات مندرج در جدول تعرفه به شرح پیوست، به دو طریق زیر عمل میشود،
الف - به صورت خودکاربری
- شهروندان میتوانند از طریق سامانههای سازمان ثبت خدمات موصوف را دریافت کنند. سامانههای ذیربط از طریق سایت سازمان به اطلاع عموم خواهد رسید.
ب - دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور
- در صورت مراجعه شهروندان به دفاتر فوق، هزینه خدمات مطابق جدول مذکور خواهد بود.
ماده 2- نحوه توزیع عادلانه بین دفاتر اسناد رسمی تابع شیوهنامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور میباشد.
ماده 3- اسناد اشخاص بیبضاعت با تأیید کانون سردفتران و دفتریاران بدون دریافت حقالتحریر، تنظیم و ثبت میشود. نحوه تقسیم اسناد مزبور و چگونگی نظارت بر اجرای آن به موجب دستورالعملی است که توسط هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مرکز پیشنهاد و به تصویب رئیس سازمان ثبت میرسد.
ماده 4- دفاتر اسناد رسمی کلیه مبالغ موضوع این تعرفه را از طریق شبکه بانکی و به وسیله سامانه پرداخت الکترونیکی (مستقر در دفترخانه) دریافت میکنند.
جدول تعرفه
انتهای پیام/