مزیت ترانزیتی ایران در کریدور شرقی-غربی بیشتر است یا جنوب - شمال؟

امین ترفع مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، اظهار کرد: این‌که گفته می‌شود درآمدهای ترانزیتی می‌تواند جای درآمدهای نفتی را بگیرد درست نیست.

وی ادامه داد: اگر به‌طور متوسط 100 تا 150 دلار برای هر تن کالای ترانزیتی به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم درآمد داشته باشیم، 50 میلیون تن ترانزیت را هم انجام دهیم حدود 5 میلیارد دلار می شود.

وی افزود: اما ترانزیت مزیتی دارد که نفت نمی‌تواند جای آنرا بگیرد. وقتی 50 میلیون تن ترانزیت کالا داشته باشیم به این معنی است چسبندگی ایران با کشورهای منطقه آنقدر بالاست که همه تلاش می‌کنند اینجا منطقه امن باقی بماند. روی این مسئله نمی‌توانیم قیمتی بگذاریم.

وزارت راه و شهرسازی , کشور چین ,

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.