سفر هیئت مصری به تل‌آویو/ توافق مقاومت برای پاسخ به تجاوزات دشمن/حماس به اسرائیل پیام داد

منابع خبری عربی از ورود یک هیئت امنیتی مصری به تل‌آویو در راستای تلاش برای جلوگیری از تشدید تنش میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها خبر دادند.

به گزارش خبرآنی، خبرنگار شبکه روسیا الیوم اعلام کرد که هواپیمای حامل اعضای یک هیئت امنیتی مصری شامگاه جمعه در فرودگاه "بن گوریون" در تل‌آویو فرود آمد.

طبق این گزارش، قرار است که اعضای این هیئت مصری با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کنند تا مانع از تشدید تنش در فلسطین و اراضی اشغالی شوند.

در همین حال، شبکه خبری المیادین اعلام کرد که مصر پس از تحولات روز گذشته فلسطین با رهبری جنبش حماس در نوار غزه در تماس است.

المیادین به نقل از منابع خود گزارش داد که مصر چندین پیام حاوی درخواست برای آرام کردن اوضاع را از طرف مقامات رژیم صهیونیستی به اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و روحی مشتهی، عضو این دفتر منتقل کرده است.

طبق این گزارش، جنبش حماس نیز در پاسخ به این درخواست‌های رژیم صهیونیستی اقدامات این رژیم در مسجد الاقصی را "غیر قابل قبول" خوانده است.

منابع مذکور در ادامه گفتند: حماس تاکید کرده است که اسرائیلی‌ها فکر تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی را از سرشان بیرون کنند.

این منابع همچنین اعلام کردند: حماس تاکید کرده است که معادله غزه و قدس همچنان پابرجاست و به هیچ وجه از دستاوردهای نبرد "شمشیر قدس" چشم پوشی نخواهد کرد.

حماس همچنین به مصر اعلام کرده است که فلسطینی‌های بازداشت شده در مسجدالاقصی باید هرچه سریع‌تر آزاد شوند و تکرار هتک حرمت مسجدالاقصی بار دیگر منجر به تشدید تنش و منفجر شدن اوضاع خواهد شد.

منابع مذکور همچنین گزارش دادند که گروه‌های مقاومت فلسطین برای پاسخ به اشغالگری رژیم صهیونیستی به توافق رسیده‌اند.

مسجد الاقصی و شهر قدیمی قدس شاهد درگیری های خشونت آمیزی بود که از ساعات اولیه بامداد روز جمعه پس از یورش نیروهای اسرائیلی به مسجد الاقصی و سرکوب نمازگزاران در داخل مسجد القبلی آغاز شد و طی آن نیروهای اشغالگر اسرائیل ۱۵۳ تن را زخمی و  حدود ۴۰۰ جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.