به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، مجتبی هاشمی سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش درباره نظارت بر روند آموزش حضوری دانشآموزان، اظهار کرد: از روز 14 فروردین آموزش حضوری در مدارس آغاز شد و مدیران کل استانها در ایام نوروز تمهید مقدمات لازم برای بازگشایی مدارس را انجام دادند. یکی از فعالیتهایی که در حوزه نظارت بر آموزش حضوری نیاز است، تدوین شاخصها با مشارکت تمام ارکان موثر در وزارت آموزش و پرورش است.
وی افزود: برای آنکه بازدید موثری از سطح مدارس داشته باشیم نیازمند تدوین شاخصهای منظم بودیم و این شاخصها با مشارکت همه ارکان وزارت آموزش و پرورش و سایر سازمانها تعیین شد و از روز 14 فروردین 1401 نظارت بر مدارس آغاز شد که چند برنامه اصلی برای نظارت داریم و امسال نظارت بر نحوه نظارت استانها و مناطق به شکل پررنگ پیگیری شد.
سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: چند شاخص در سه سطح مدرسه، منطقه و استان بررسی شد و ارزیابیها در این سه سطح اتفاق میافتد همچنین دو حیطه فرایندهای بازگشایی و مقدماتی که باید طی میشد تا بازگشایی مطلوب اتفاق بیفتد، نظارت خواهد شد.
وی ادامه داد: تا به امروز 35 هزار و 403 مدرسه در کل کشور مورد بررسی قرار گرفتند، حدود 120 هزار مدرسه داریم و طبیعتاً شاید نتوانیم تمام مدارس را به این شیوه بررسی کنیم چرا که این شیوه نظارت 32 مولفه را در هر مدرسه میسنجند و طبیعتا زمان بر است، در روز نخست بازگشایی موفق شدیم 4 هزار مدرسه را بررسی کنیم.
هاشمی درباره نحوه انتخاب 35 هزار مدرسه گفت: انتخاب این مدارس به صورت اتفاقی بود اما با توجه به اینکه روزهای نخست بازگشایی گزارشهایی را از سوی مردم داشتیم و هم در فرایند بررسیها به مواردی رسیدیم بعضی مدارس صورت موردی بررسی شد، از بین 35 هزار و 403 مدرسهای که بازدید شدند، در روز نخست 83 درصد دانش آموزان حضور داشتند و آمار ما در 24 ساعت گذشته و بررسی 4 هزار مدرسه پایانی این طرح نشان میدهد که حضور دانش آموزان تا 89 درصد اضافه شده است و نشان میدهد استقبال از بازگشایی مدارس با همراهی والدین و مدارس رو به رشد است.
سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد: نظارت آموزش و پرورش تا روزهای پایانی سال تحصیلی با توجه به حساسیت بازگشایی مدارس و تحلیل نتایج مشکلات و ارائه آن به نهادهای تصمیم گیر همچنان ادامه خواهد داشت و گام پایانی رسیدن به حضور 100 درصد دانش آموزان و تعیین و تکلیف افرادی است که تا به امروز به جریان آموزش نپیوستهاند.
انتهای پیام/