سازمان ملل خواهان حل وفصل پرونده اردوگاه الهول شد

به دنبال ابراز نگرانی عراق، هیات سازمان ملل در این کشور حل‌وفصل همه جانبه پرونده اردوگاه الهول واقع در شرق سوریه را در آن خانواده‌های داعشی‌ها ساکن هستند، خواستار شد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، جنین هنیس پلاسخارت، رئیس دفتر هیات سازمان ملل در عراق (یونامی) در کنفرانسی در بغداد با موضوع پرونده اردوگاه الهول واقع در شرق سوریه اظهار کرد: باید اقدامی فراگیر و قطعی درباره پرونده اردوگاه الهول انجام شود، در این اردوگاه ۳۰ هزار عراقی که به نحوی با داعش ارتباط داشتند و برخی از قربانیان آنها ساکن هستند و شرایط بسیار بدی دارند.

پلاسخارت گفت: در این اردوگاه از هر پنج نفر، سه نفر کمتر از ۱۷ سال دارند و بسیاری از آنها از ساده‌ترین حقوق خود از جمله تحصیل محروم هستند.

رئیس دفتر هیات سازمان ملل در عراق افزود: وضعیت فعلی اردوگاه الهول ناپایدار است و ماندن مردم در این وضعیت تهدید و خطری بزرگ است.

او ادامه داد: سازمان ملل آماده است حمایت انسانی لازم را برای عراق فراهم کند تا این کشور بتواند میزبان تعداد بیشتری از عراقی‌های ساکن اردوگاه باشد.

یونامی در زمینه‌های مختلفی به دولت عراق کمک می‌کند که مهم‌ترین آنها حمایت از عراق در مبارزه با تشکل‌های تروریستی، پایان دادن به پرونده آوارگان و پناهجویان و دیگر موارد هستند.

طبق ارزیابی‌های سازمان ملل، بیش از ۷۰ هزار تن در این اردوگاه ساکن هستند که ۹۰ درصد آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و این در حالی است که گنجایش این اردوگااه تنها ۱۰ هزار تن است.

در این اردوگاه علاوه بر تعداد زیادی تروریست سوری و عراقی الاصل، چند هزار تروریست از تقریبا ۵۰ کشور مختلف ساکن هستند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.