گفت‌وگوی رهبران آمریکا و آفریقای جنوبی با محوریت اوکراین

یک روز پس از آن که آفریقای جنوبی به تعلیق عضویت روسیه در یک نهاد حقوق بشری سازمان ملل رای نداد، رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی در تماسی تلفنی با همتای آمریکایی خود گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سیریل رامافوسا، رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی که به دلیل محکوم نکردن حمله روسیه به اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته است، یک روز پیش از این تماس تلفنی، شورای امنیت سازمان ملل متحد را «منسوخ» خوانده و گفت این نهاد نیاز مبرمی به بازنگری دارد.

چند ساعت پس از این سخنان، یک رأی‌گیری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شد تا قطعنامه‌ای تصویب شود که عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل را به‌ دلیل حمله به اوکراین تعلیق کند. آفریقای جنوبی در میان ۵۸ کشوری بود که از شرکت در این رأی‌گیری خودداری کردند.

این سومین باری است که آفریقای جنوبی از شرکت در این رأی‌گیری خودداری می‌کند.

رامافوسا در توییتر اعلام کرد که گفت‌وگوی تلفنی «سازنده‌ای» با جو بایدن، ‌رئیس‌جمهوری آمریکا داشته است.

او در توییتر نوشت: ما به اشتراک نقطه‌ نظرات خود پیرامون مناقشه اوکراین پرداخته و بر سر لزوم آتش‌بس و گفت‌وگو میان اوکراین و روسیه توافق کردیم.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن در این تماس «بر قدرت مشارکت دوجانبه» تاکید کرده و «چالش‌های جهانی را که ادامه حمله روسیه به اوکراین ایجاد کرده»، یادآور شد.

رسانه‌های محلی عنوان کردند که این تماس از سوی جو بایدن انجام شد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.