درخواست محمد اشتیه از انگلیس برای به رسمیت شناختن فلسطین

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر از انگلیس خواست بر اساس مسؤولیت سیاسی و تاریخی که بر عهده دارد و نیز برای حمایت از راه‌حل دوکشوری، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری وفا، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در دفتر خود در رام‌الله میزبان هیاتی از پارلمان انگلیس شامل ۱۵ نماینده از حزب محافظه‌کار این کشور بود.

اشتیه در این دیدار بار دیگر از انگلیس خواست بر اساس مسؤولیت سیاسی و تاریخی که بر عهده دارد و نیز در راستای حمایت از راه‌حل دوکشوری، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه این دیدار از انگلیس خواست رژیم صهیونیستی را تحت فشار بگذارد تا اجازه دهد مطابق متن توافقنامه‌های امضا شده میان دو طرف، انتخابات در قدس برگزار شود.

وی در ادامه نیز با تاکید بر لزوم اجرای قوانین بین‌المللی در حق رژیم صهیونیستی و محاکمه این رژیم بابت جنایات و اقداماتش در نقض حقوق ملت فلسطین گفت: در گزارش‌های متعددی از نهادهای حقوق بشری مختلف به ویژه دیده‌بان حقوق بشر، عفو بین‌الملل و (سازمان حقوقی) "بتسلیم" عنوان شده که اسرائیل در عمل و قوانینش یک تشکل آپارتاید است.

همچنین اشتیه در دیدار با هیات پارلمان انگلیس، آخرین تحولات اراضی اشغالی، اقدامات رژیم صهیونیستی در گسترش شهرک‌سازی‌ها و یورش‌های روزانه به مناطق فلسطینی و قتل و بازداشت فلسطینی‌ها و نیز وضعیت اقتصادی دشوار فلسطینی‌ها را که ناشی از ادامه کسر ناعادلانه درآمدها از سوی اسرائیل است، بررسی کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.