به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، شرکتهای سازنده کامیونهای خودران در ایالات متحده یک فرصت طلایی به علت کمبود راننده در سراسر این کشور در اختیار دارند، اما آنها هنوز برای افزایش تولید آماده نیستند و همچنین بزرگترین مشتریان بالقوه آنها نیز برای خریداری و استفاده از کامیونهای مذکور با شرایط جدید سازگار نشدهاند.
عدم قطعی شدن قوانین و سازوکارهای مربوط به حمل و نقل خودکار در زمان حساسی برای صنعت حمل و نقل ایالات متحده رخ میدهد. این صنعت با کمبود بی سابقه ۸۰۰۰۰ راننده مواجه است زیرا تقاضا برای خرید آنلاین و تحویل سریع زنجیرههای تأمین را تحت فشار قرار داده است.
بر اساس بررسیهای مؤسسه پیچ بوک، سرمایه گذاران خصوصی، تا کنون نزدیک به ۹ میلیارد دلار در شرکتهای حمل و نقل سازنده کامیونهای برقی در ایالات متحده سرمایه گذاری کردهاند و امیدوارند که کامیونهای خودران در نهایت با استقبال مواجه شوند.
اما شرکتهای لجستیک بزرگ که مشتریان آینده استارتآپهای فناوری هستند، عجلهای برای امضای قراردادهای بزرگ ندارند. آنها همچنان به آزمایش محصولات تازه در قالب قراردادهای مشارکتهای محدود ادامه میدهند. از سوی دیگر تداوم تبعات شیوع ویروس کرونا و کمبود برخی انواع تراشه و نیمه هادی نیز تولید کامیونهای خودران را کند کرده است. در این شرایط مشکلات صنعت حمل و نقل آمریکا برای مدت نامحدودی ادامه مییابد.