به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، وحید سرلک، معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران، اظهار کرد: هرساله معضل افزایش قیمت توسط رانندگان تاکسی مطرح استاما از آنجا که براساس بخشنامهها، مشاهده هرگونه افزایش قیمت تا پیش از ابلاغ نرخ های جدید تخلف محسوب میشود، برای پیشگیری،از سه طریق تردد گشتهای خودرویی، پیامهای ثبت شده توسط شهروندان در سامانه 1888 و همچنین اجرای طرح جدید کنترلهای نامحسوس میدانی، نظارت خود را اعمال کردهایم.
وی زمان رسمی ابلاغ افزایش نرخ کرایه تاکسی را ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: مردم بهترین ناظران عملکرد رانندگان هستند و از آنجا که نظارت کامل و 100 درصدی عملکرد تمامی رانندهها در عمل امکانپذیر نیست انتظار میرود مسافران نسبت به تخلفاتی که ممکن است از سوی برخی رانندگان تاکسی رخ دهد بیتفاوت نباشند در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه 1888 تماس بگیرند.
سرلک به تداوم شرایط کرونایی در شهر و لزوم سوار کردن 3 نفر مسافر در هر تاکسی و 7 مسافر در هر ون تاکید کرد و گفت: اگر مسافران در ایام کرونایی مشاهده کردند، راننده تاکسی قصد سوار کردن بیش از 3 مسافر را دارد، این تخلف را به سازمان اطلاع دهند.
معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران در ادامه از منویات مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در سال 1401 سخن به میان آورد و گفت: هوشمندسازی، نظارت و کنترل سیستمی بر عملکرد تاکسیرانان، پرداخت الکترونیکی کرایهها و همچنین بازنگری مجدد دستورالعملها و بخشنامهها از جمله مواردی است که در سال جاری در دستور کار سازمان تاکسیرانی قرار دارد. ضمن این که با توجه به احداث بزرگراهها و خیابانهای جدید به تهران در شهر تهران و به تبع آن افزایش حجم مسافر و تاکسی نسبت به گذشته ، برای نیل به افزایش کیفیت ارائه خدمات به شهروندان، می بایست تغییراتی در این زمینه در شهر تهران مد نظر قرار گیرد.
انتهای پیام/