زارعصفت در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، درباره بهسازی آسفالت ایستگاههای اتوبوس در منطقه 11 شهر تهران با شیوهای جدید، اظهار کرد: ما با هماهنگی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران کاری در حال انجام داریم که بر اساس آن محل ایستگاههای اتوبوس "بی آر تی" سطح شهر را که روکش آسفالت دارند به بتن الیافی تبدیل میکنیم.
وی ادامه داد: به دلیل وزن بالای اتوبوسهای "بی آر تی" هنگام ترمز، در محل ایستگاه به ویژه در روزهای گرم سال، حجم تغییرات و تَرک روی آسفالت زیاد است و هر سال مجبور هستیم سطح آسفالت را تراش بدهیم و مجدد آن را روکش کنیم. این امر هزینه زیادی را به شهر تحمیل میکند و خطراتی هم برای موتورسواران به همراه دارد.
معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 11 تصریح کرد: بر این اساس موقتاً 8 ایستگاه در سطح شهر تهران برای تبدیل آسفالت به بتن الیافی تعیین شد که 4 ایستگاه آن در منطقه 11 قرار دارد و قرار است به سایر ایستگاههایی که روکش مناسبی ندارند تسری پیدا کند.
وی با بیان اینکه بتن الیافی برای بالابردن مقاومت کششی است و الیاف استفاده شده در این بتن، نقش میلگرد را دارد و دارای دوام بالایی است، افزود: برخی از ایستگاههایی که به صورت پایلوت از بتن الیافی استفاده کردهاند طی 5 سال با وجود فشاری که اتوبوس به سطح آن وارد میکند دچار خرابی نشدهاند بنابراین در یک بازه زمانی که میتوان آن را عمر مفید بتن در نظر گرفت، حدود 50 درصد کاهش هزینه ریالی نسبت به استفاده از آسفالت داریم.
زارعصفت گفت: در منطقه 11، 26 ایستگاه "بی آر تی" و 15 ایستگاه در مسیر ویژه خیابان جمهوری وجود دارد و ایستگاههایی که نیاز به ترمیم دارند در دستور کار هستند؛ در حال حاضر ایستگاه پارک دانشجو مسیر جنوب به شمال، ایستگاه عباسی مسیر غرب به شرق خیابان هلال احمر، ایستگاه ولیعصر (عج) در خیابان مولوی و ایستگاه رازی ابتدای خیابان مولوی در ایام نوروز با بتن الیافی ترمیم شده است و امیدواریم سایر ایستگاهها را هم به سرانجام برسانیم.
انتهای پیام/