رئیس کارکنان کاخ سفید: بایدن در کار وزارت دادگستری دخالت نمی‌کند، این کار ترامپ و نیکسون بود

رئیس کارکنان کاخ سفید ادعاها مبنی بر اینکه جو بایدن خواستار تعقیب قانونی دونالد ترامپ شده بود را رد کرد و گفت، چنین کاری تنها از ترامپ و ریچارد نیکسون بر می‌آمد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از وبسایت روزنامه هیل، ران کلین، رئیس کارکنان کاخ سفید در گفت‌وگویی در شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را با ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهوری اسبق این کشور مقایسه کرده و گفت که جو بایدن، رئیس‌جمهوری فعلی، بر خلاف ترامپ و نیکسون، باور دارد که دادرسی و محاکمه افراد در حیطه اختیارات کاخ سفید نیست.

کلین گزارش‌هایی مبنی بر اینکه بایدن به اعضای محفل داخلی‌اش گفته است که ترامپ باید به دلیل نقشش در حمله به کنگره آمریکا در ششم ژانویه 2021، محاکمه شود را رد کرد.

نیویورک‌تایمز پیش از این گزارش کرده بود که بایدن تلویحا اعلام کرده است که می‌خواهد «مریلک گارلند»، دادستان کل آمریکا به‌جای یک «قاضی سختگیر»، نقش یک دادستان را ایفا کند. (قاضی کسی است که مسئولیت قضاوت و صدور حکم را دارد، اما دادستان مقامی قضائی است که افراد را رسماً به ارتکاب جرم متهم کرده و در دادگاه تحت تعقیب قرار می‌دهد.)

کلین در این‌باره گفت: هرگز نشنیده‌ام که بایدن چنین چیزی بگوید و از تحت تعقیب قرار دادن کسی حمایت کند.

او تصریح کرد که یکی از دلایل پیروزی بایدن در انتخابات، این است که او وعده داد تا پیگیری قضایی و محاکمه را به دست وزارت دادگستری بسپارد. او گفت: در عصر مدرن، ریچارد نیکسون و دونالد ترامپ تنها کسانی بودند که اعتقاد داشتند تصمیم‌گیری در مورد تعقیب قانونی افراد نه در وزارت دادگستری، بلکه باید در اتاق بیضی (دفتر کار رسمی رئیس‌جمهوری آمریکا) انجام شود.

کلین گفت، دولت بایدن این تصمیمات را به وزارت دادگستری واگذار کرده و به قدرت تصمیم‌گیری مریک گارلند اعتماد دارد.

او همچنین درباره تحقیقات درمورد مسائل تجارت بین‌المللی فرزند جو بایدن گفت: البته که رئیس‌جمهوری اطمینان دارند که فرزندشان قانون‌شکنی نکرده است، اما همان‌طور که گفتم، این موضوع هم به وزارت دادگستری مربوط می‌شود. این چیزی است که هیچ کس در کاخ سفید در آن دخالتی ندارد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.