بهره مندی از پتانسیل جامعه دانشگاهی برای تحقق شعار سال

به گزارش خبرنگار خبرآنی، محمدعلی زلفی گل در ویژه برنامه استقبال از دانشجویان دانشگاه تهران همزمان با اولین روز از ازسرگیری آموزش حضوری، درباره برنامه های وزارت علوم برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ به خبرنگار خبرآنی گفت: از بدو حضور ما در وزارت علوم، یکی از برنامه هایی که داشتیم تاسیس معاونت فناوری و نوآوری بود که خوشبختانه با گذشت ۳ ماه از عمر دولت اقای رئیسی، این معاونت را تاسیس کردیم و زایش و رویش شرکت های دانش بنیان علت اصلی تاسیس این معاونت بود.

از تمامی پتانسیل ها برای تحقق شعار سال بهره می بریم

وزیر علوم ادامه داد: در سال جدید با توجه به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص تولید دانش بنیانِ اشتغال آفرین، ما عزممان را جزم کرده ایم که برنامه ریزی مسنجمی داشته باشیم و از تمامی پتانسیل های وزارت علوم که بخش عمده آن خود دانشگاه ها هستند، مراکز رشد، پارک های علم و فناری و پهنه های علم و فناوری استفاده کنیم و بسترهای سخت افزاری، نرم افزاری و مغزافزاری را برای توسعه شرکت های دانش پایه ایجاد کنیم و گسترش دهیم.

زلفی گل ضمن تاکید بر اینکه ما با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری کاملا هماهنگ هستیم، گفت: ما یک تیم هستیم و برای یک هدف کار می کنیم؛ در نتیجه تعامل و تکامل هم افزا مد نظرمان است و خدایی نکرده سراغ تقابل نخواهیم رفت. با این نگاه یک هم افزایی و وحدت ایجاد خواهیم کرد که انشالله فرمان رهبری عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه عمده ترین مشکل فعلی کشور ما اشتغال است، گفت: اگر جوانان ما شغل داشته باشند،به موقع ازدواج می کنند و امید و نشاط به جامعه و خانواده ها برمی گردد. یکی از راه های موثر برای ایجاد اشتغال مخصوصا برای جوانان تحصیل کرده، شرکت های دانش بنیان و شرکت های دانش پایه است که به همین دلیل ما عزممان را جزم کرده ایم که از پتانسیل عظیم جامعه دانشگاهی در این راستا استفاده کنیم.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.