تشکیل هیئتی از سوی ائتلاف شیعیان عراق برای خروج از بن بست سیاسی

منابع مطلع عراقی از تشکیل هیئتی توسط چارچوب هماهنگی شیعیان به ریاست نوری مالکی، رهبر ائتلاف "دولت قانون" جهت گفت‌وگو با احزاب مختلف و خارج کردن عراق از بن‌بست سیاسی فعلی خبر دادند.

به گزارش خبرآنی، پس از مهلت ۴۰ روزه مقتدی صدر، رهبر جریان صدر به گروه‌های سیاسی عراق برای تشکیل دولت، شفق نیوز به نقل از یک منیع سیاسی عراقی اعلام کرد که چارچوب هماهنگی شیعیان هیئتی را به ریاست نوری المالکی، رهبر ائتلاف "دولت قانون" تشکیل داده است تا با احزاب مختلف گفت‌وگو کرده و به راه حلی برای خارج کردن عراق از بن‌بست سیاسی و در نهایت تشکیل دولت این کشور دست یابد.

منبع مذکور اعلام کرد که هیئت چارچوب هماهنگی شیعیان عراق گفت‌وگوهایش با احزاب مختلف را آغاز کرده است.

این منبع همچنین گفت که گفت‌وگوهای هیئت چارچوب هماهنگی شامل تمامی احزاب و طرف‌های سیاسی به جز فراکسیون جریان صدر می‌شود.

در همین حال، جنبش مسیحی "بابلیون" اعلام کرد که هیئت چارچوب هماهنگی به ریاست المالکی به ریان الکلدانی، رئیس این جنبش دیدار و گفت‌وگو کرده است.

طبق این بیانیه، در جریان این دیدار درباره آخرین تحولات سیاسی عراق و گفت‌وگوهای میان احزاب برای تشکیل دولت جدید رایزنی شد.

چهارشنبه پارلمان عراق برای سومین بار متوالی از برگزاری جلسه‌ای برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور به دلیل به حد نصاب نرسیدن آن ناکام ماند.

پس از ناکامی مجدد پارلمان در تعیین رئیس جمهور جدید، پنجشنبه، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق، خروج بلوک خود از مذاکرات برای انتخاب رئیس جمهوری و تشکیل دولت مورد انتظار و اجازه دادن به چارچوب هماهنگی برای مذاکره با نیروهای سیاسی کشور در این زمینه را اعلام و تاکید کرد ۴۰ روز فرصت می‌دهد که احزاب مخالف با همه احزاب سیاسی بدون استثنا برای تشکیل دولت اکثریت ملی بدون جریان صدر مذاکره کنند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.