کالین: برگزاری نشست پوتین –زلنسکی مهم است/با معماری نوین امنیتی مواجهیم

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت، آنکارا می‌خواهد به وظیفه اصلی خود که ساماندهی دیدار بین روسای جمهوری روسیه و اوکراین است، جامه عمل بپوشاند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری تاس، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه همچنین گفت: ما کانال‌های ارتباطی با هر دو طرف روسی و اوکراینی را حفظ کرده‌ایم. این خیلی مهم است و تلاش‌های ما برای ساماندهی یک نشست مستقیم بین ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه سرعت بخشیده است.

وی ادامه داد: دو طرف در سطح تکنیکی در بلاروس دیدار دارند. نخستین نشست در سطح وزرا در حاشیه یک نشست دیپلماتیک در آنتالیا برگزار شد. امروز وظیفه اصلی ما ساماندهی یک نشست در سطح عالی است.

کالین همچنین در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز گفت: مورد مسکو باید به عنوان بخشی از یک معماری نوین امنیتی ایجاد شده بین روسیه و بلوک غرب مورد بررسی قرار گیرد. ما نمی‌توانیم متحمل یک جنگ سرد دیگر شویم، چون برای همه و تمامی سیستم سیاسی و مالی بین‌المللی هزینه دارد و بد می‌شود.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه افزود: هر تصمیمی که می‌گیریم و هر گامی که امروز با توجه به نظامی‌گری، سیاست، اقتصاد و سایر مسائل روسیه بر می‌داریم، بر این معماری نوین امنیتی اثر می‌گذارد.

روسیه ۲۴ فوریه سال جاری میلادی و به درخواست روسای دو منطقه دونتسک و لوهانسک در دونباس حمله نظامی به اوکراین را آغاز کرد و تاکید دارد که مسکو هیچ برنامه‌ای برای "اشغال قلمروهای اوکراین" ندارد. این حمله که امروز یکشنبه وارد بیست و پنجمین روز خود شده است، با تحریم‌های گسترده غرب علیه مسکو همراه شده است. 

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.