تاسف دیوید کامرون از واکنش ضعیف غرب به حمله ۲۰۰۸ روسیه به گرجستان

نخست‌وزیر پیشین انگلیس از بابت واکنش "ضعیف" غرب به حمله روسیه به گرجستان در سال ۲۰۰۸ ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شبکه اسکای نیوز، این اظهارات دیوید کامرون، نخست‌وزیر پیشین انگلیس زمانی مطرح شد که از او پرسیدند آیا بابت مساله‌ای در دوران حضورش در قدرت پشیمان است یا خیر و او به دوره‌ای اشاره کرد که هنوز به نخست‌وزیری نرسیده بود و روسیه به گرجستان در سال ۲۰۰۸ حمله کرد. به گفته کامرون، واکنش غرب به آن حمله "ضعیف بود" اما وقتی من به نخست‌وزیری رسیدم و مسکو در سال ۲۰۱۴ به شبه جزیره کریمه حمله کرد، واکنش غرب به آن مساله "قوی‌تر" شد.

اما او گفت که "این حس وجود داشت که شما باید تلاش کنید و راهی برای کار با این مردم پیدا کنید."

دیوید کامرون درباره یک سخنرانی که سال ۲۰۱۱ در دانشگاه دولتی مسکو داشت و گفت بریتانیا و روسیه "در کنار یکدیگر قوی‌تر خواهند شد" گفت: آنچه بابت آن متاسف هستم مربوط به سال ۲۰۰۸ است که من رهبر اپوزیسیون بودم و روسیه به گرجستان حمله کرد. من آن زمان برای نشان دادن همبستگی با رئیس‌جمهور ساکاشویلی به تفلیس رفتم.

نخست‌وزیر پیشین انگلیس تاکید کرد: و اگر شما به واکنش غرب به گرجستان نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که واکنش ضعیفی بود، حرفی از تحریم‌ها نشد و اصلا فشاری وارد نیامد. ما نباید چنین کاری در سال ۲۰۰۸ می‌کردیم و ما در سال ۲۰۱۲ زمانی که پوتین در سال ۲۰۱۴ به کریمه حمله کرد، متفاوت رفتار کردیم.

انتهای پیام  

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.