اکثر آمریکایی‌ها معتقدند کشورشان با بایدن در مسیر اشتباهی پیش می‌رود

براساس یک نظرسنجی جدید، ۶۸ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند کشورشان در مسیر اشتباهی پیش می‌رود، در حالی که ۳۲ درصد معتقدند آمریکا در مسیر درستی قرار دارد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از دیلی میل، همزمان با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره‌ آمریکا در ماه نوامبر و اینکه دموکرات‌ها در تلاشند تا کنترل خود بر مجلس نمایندگان و سنا را حفظ کنند، نتیجه این نظرسنجی جدید پایگاه "مورنینگ کانسالت" برای دموکرات‌ها هشداردهنده است.

نظرسنجی پشت نظرسنجی نشان داده است که آمریکایی‌ها از افزایش بهای مواد غذایی، سوخت و اجاره مسکن بسیار ناراحت و عصبانی هستند و دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا را مقصر این مساله می‌دانند.

بایدن روز دوشنبه در اظهاراتی پاندمی کرونا و حمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اوکراین را "مقصر" این تورم بالا دانست.

وی گفت: بالا رفتن قیمت‌ها دو دلیل مشخص دارد. یکی کووید ۱۹ و نحوه عملکرد اقتصاد جهانی است و دیگری که بزرگ‌ترین دلیل تورم هم محسوب می‌شود، پوتین است. پوتین علت اصلی بالا رفتن بهای سوخت است.

بایدن و کاخ سفیدش مدت‌هاست که تاکید دارند تورم موقتی خواهد بود و همزمان با بهبود اوضاع پاندمی در جهان، تورم تا پایان سال جاری میلادی کم خواهد شد.

اما ظاهرا این اظهارات آمریکایی‌ها را متقاعد نکرده است.

نظرسنجی هفته گذشته روزنامه وال استریت ژورنال نشان داد که درصد تایید عملکرد بایدن در مساله اقتصاد و تورم بسیار پایین است.

۶۳ درصد از شرکت‌کنندکان در این نظرسنجی اعلام کردند که نحوه عملکرد بایدن در مساله بالا رفتن قیمت‌ها را تایید نمی‌کنند و تنها ۳۴ درصد عملکرد بایدن در این زمینه را تایید کردند. این پایین‌ترین درصد بایدن در شش موضوع سیاسی بود که در این نظرسنجی به رای گذاشته شده بودند.  

نرخ محبوبیت کلی بایدن ۴۲ درصد بود و ۵۷ درصد از ریاست جمهوری وی ناراضی بودند. اما این بررسی نشان داد که اکثر رای‌دهندگان در این نظرسنجی نحوه عملکرد بایدن در موضوع روسیه را تایید کردند.

با این حال، ۴۷ درصد از رای‌دهندگان گفتند جمهوری خواهان بهتر قادر بودند تورم را مدیریت کنند اما تنها ۳۰ درصد همین نظر را در رابطه با دموکرات‌ها داشتند.

یکی از نشانه‌های دردسرساز برای دورنمای دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ نوامبر این بود که ۴۵ درصد از رای‌دهندگان گفتند جمهوری‌خواهان برنامه بهتری برای بهبود اقتصاد دارند، در حالی که تنها ۳۷ درصد چنین نظری را در رابطه با دموکرات‌ها داشتند.

این نظرسنجی نشان داد که ۴۶ درصد از رای‌دهندگان در انتخابات نوامبر به یک نامزد جمهوری‌خواه رای خواهند داد، در حالی که ۴۱ درصد گفتند که به یک نامزد دموکرات رای خواهند داد.

در نظرسنجی روزنامه وال استریت ژورنال ۱۵۰۰ تن شرکت داشتند و درصد خطای آن مثبت و منفی ۲.۵ درصد اعلام شده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.