نخست وزیر عراق خواستار تشکیل دولتی قدرتمند و کارآمد شد

نخست وزیر عراق از گروه‌های سیاسی خواست برای تشکیل دولتی قدرتمند و کارآمد تلاش کنند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شفق نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در جریان نشست عادی کابینه خاطرنشان کرد: بخش آموزشی نیز مانند بخش‌های دیگر ضرر و رنج‌هایی را متحمل شده و افرادی وجود دارند که می‌خواستند این بخش، بخشی فاسد باشد، اما روحیه میهنی و مسئولیت انسانی یک بخش گسترده از معلمان ما با آن مخالفت کردند. ما در این دولت احداث ۱۰۰۰ مدرسه در چارچوب توافق چین را آغاز کرده‌ایم.

مصطفی الکاظمی در ادامه افزود: این موضوع دو معنا دارد؛ نخست اینکه دولت با وجود وظیفه و عملکرد اساسی خود در دوره انتقالی مسئولیت کامل را بر عهده گرفت. این مأموریت، برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام بود که ما موفق به برگزاری آن شدیم، اما ما مسئولیت‌های کامل خود را نیز در بخش‌های حیاتی مختلف بر عهده گرفتیم.

وی همچنین تصریح کرد، معنای دوم این است که دولت به تمامی توافق یا تفاهم‌نامه‌ها با هر کشوری که به نفع عراق است، با هدف ساخت عراق و پیشرفت آن، پایبند باشد.

نخست وزیر عراق همچنین اظهار داشت، عراق امروز با شرایط حساسی دست و پنجه نرم می‌کند که این شرایط، افزایش تلاش‌های همه گروه‌های سیاسی برای قدم برداشتن در مسیر تشکیل دولتی تأثیرگذار و قدرتمند در خدمت شهروندان و کشور و رشد و توسعه اقتصادی در کشور را می‌طلبد.

الکاظمی ادامه داد: طی روزهای گذشته نیروهای امنیتی موفق شدند تعدادی از اعضای گروهک‌های تروریستی داعش را به هلاکت برسانند و دستگیر کنند و این امر در از بین بردن تمامی تلاش‌ها برای بازگرداندن قدرت شکست خورده این سازمان تروریستی با کمک نیروهای امنیتی ما از ارتش عراق، سرویس مبارزه با تروریسم، فرماندهی عملیات مشترک، حشد شعبی و پیشمرگه و همچنین سرویس امنیت ملی، اطلاعات وزارت کشور و سایر بخش‌ها سهیم بوده است.

نخست وزیر عراق در پایان گفت: وظایف و چالش‌ها ما را به حفاظت از این دستاوردها و سرمایه‌گذاری و تقویت آن در دوران آتی فرا می‌خواند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.